اخبار کوتاه استان بوشهر

زمان مطالعه: 3 دقیقه

مقدمات آغاز عملیات لایروبی کانال دسترسی بندرریگ فراهم شد

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: در آیینی با حضور مجید علی نازی معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی کشور، شناور لایروب ذوالفقار با هدف انجام عملیات لایروبی کانال دسترسی بندرریگ، به این منطقه ساحلی اعزام شد.

به گزارش مرین‌پرس، روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر روز چهارشنبه به نقل از  محمد شکیبی نسب اظهارداشت: در قالب طرح جامع  بندر ریگ برنامه های متنوعی برای توسعه آن  پیش بینی شده است که این برنامه ها در سه بازه زمانی ۵ ساله اجرا خواهد شد.

وی اظهارداشت: یکی از این برنامه ها افزایش عمق کانال دسترسی بندر ریگ با هدف فراهم سازی شرایط برای تردد موتور لنج‌های ۱۶۰ تنی چوبی و فایبر گلاس (۲۰۰ تن در شرایط مد) است.

شکیبی نسب افزود: در اجراء عملیات لایروبی کانال دسترسی بندر ریگ پیش‌بینی‌شده عمق این کانال تا عمق ۳ متر افزایش یابد.

مدیرکل بنادرودریانوردی استان بوشهر گفت: عمده هدف این پروژه ها فراهم سازی شرایط برای تجارت منطقه ای  و ایجاد اشتغال پایدار برای بندرنشینان است.

عملیات اجرایی ساختمان شعبه تامین اجتماعی در عسلویه بزودی آغاز می‌شود

مدیرکل تامین اجتماعی استان بوشهر گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته در جریان سفر امیرمصطفی حقانی مدیرکل بازرسی سازمان تامین اجتماعی به استان، عملیات اجرایی ساختمان شعبه بیمه تامین اجتماعی در شهرستان عسلویه بزودی آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار مرین‌پرس،  عباس دیری روز چهارشنبه در نشست با مدیرکل بازرسی سازمان تامین اجتماعی با مصطفی بیدخونی شهردار عسلویه اظهار کرد: تامین زمین از گام‌های مهم در احداث ساختمان تامین اجتماعی عسلویه است که در این راستا از تلاش‌های شهرداری قدردانی می‌شود.

وی ادامه داد: شهردار عسلویه در این نشست شهردار عسلویه قول مساعد دادند جهت رفع موانع موجود به منظور ساخت ساختمان شعبه همکاری لازم را به عمل آوردند.

دیری بیان کرد: ساختمان شعبه تامین اجتماعی در زمینی به مساحت سه هزارو ۶۰۰ متر مربع با زیربنای یکهزارو  ۶۰۰ متر در  مدت ۲ سال احداث خواهد شد.

آیین نکوداشت روز قلم در دشتی برگزار شد

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی استان بوشهر روز چهارشنبه در آئین نکوداشت روز قلم در دشتی گفت: خداوند متعال به قلم و آنچه با قلم می نویسند و بر صفحه کاغذ نقش می بندد سوگند می خورد.

به گزارش خبرنگار مرین‌پرس، حمید زارعی افزود: وقتی خداوند معجزه آخرین پیامبر خود را کتاب قرار می دهد می خواهد این پیام را صادر فرماید که ازین پس پیامبر انسان ها کتاب و قلم و اندیشه است.

در پایان این مراسم از هنرمندان خوشنویس دشتی تجلیل شد.

دوره آموزش خبرنگاری در دشتی برگزار شد

به گزارش خبرنگار مرین‌پرس، مدرس دوره خبرنگاری در دشتی گفت: قدر مسلم استفاده از خبر به عنوان یک ابزار مهم در هر یک از جهات یاد شده مستلزم فراگیری اصول و قوایدی است که در این نوشتار اختصار و در حد نکات اولیه ولی اساسی خواهیم پرداخت.

حمید زارعی افزود: در باب اهمیت یادگیری و آموزش فنی و علمی خبر رسانی این که آموزش اصول خبرنویسی، خبرنگاری و خبر رسانی در دنیای امروز تا چقدر اهمیت دارد باید از دو زاویه داخلی و خارجی به آن نگاه کرد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتی ادامه داد: به طور قطع و یقین فناوری پیشرفته ارتباطی یکی از این ابزارها است و این ابزار اکنون در حد قانع کننده و قابل قبولی در کشور ما مهیاست.

زارعی افزود: اما ابزار مهم دیگر در این ارتباط  برخورداری از علم اطلاع رسانی است که خبر و خبرنگاری از شاخه های اصلی آن به شمار می آیند.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

رونق بنادر آبادان با صادرات و ترانزیت کالا/ ظرفیت‌های خوبی در بندر آبادان ایجاد شده است/ سفر دریایی از آبادان به کویت و‌ قطر

چ تیر 15 , 1401
زمان مطالعه: 3 دقیقه معاون وزیر راه و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه باید از طریق صادرات و ترانزیت کالا شرایط را برای رونق هرچه بیشتر بنادر آبادان فراهم کنیم، گفت: ظرفیت‌های خوبی در بندر آبادان ایجاد شده که می‌توانیم گام‌های موثری در حوزه […]
رونق بنادر آبادان با صادرات و ترانزیت کالا/ ظرفیت‌های خوبی در بندر آبادان ایجاد شده است/ سفر دریایی از آبادان به کویت و‌ قطر

همچنین بخوانید: