۴۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در استان بوشهر احداث می‌شود

زمان مطالعه: 11 دقیقه

به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد محمدی زاده پنجشنبه شب در گفت و گوبا شبکه استانی صدا سیمای بوشهر افزود: براین اساس قرار است سالانه ۱۰ هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی در این استان در دولت سیزذهن احداث شود که برای حل مشکل زمین این تعداد واحد مسکونی تغییر کاربری‌های لازم انجام و به فضای شهرها اضافه شد.

 وی بیان کرد: در همین ارتباط امروز برای بیش از ۴۰ هزار واحد مسکونی در استان بوشهر تامین زمین انجام و همه فرایندها و کمیسیون‌ها برگزار شده و در حال حرکت برای تامین زمین برای ۶۰ هزار واحد مسکونی هستیم.

محمدی زاده یادآور شد: همزمان با تامین زمین عملیات اجرایی ۹هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی در همه شهرهای بزرگ و کوچک در استان بوشهر آغاز و از مرحله تحویل زمین به پیمانکار تا مرحله زدن سقف دوم هستند.

به گفته محمدی زاده از این شمار مسکن ۲هزار و ۴۰۰ واحد مربوط به افراد زیر پوشش نهادهای حمایتی هستند که از این تعداد ۴۰۰ واحد مسکونی علاوه بر وام چهار درصد هر واحد معادل ۱۲۵ میلیون تومان کمک بلاعوض شامل ۱۰ تن سیمان، ۲ تن میلگرد و ۵۰ میلیون تومان وام بلاعوض و یک سری حمایت‌ها و کمک‌های دیگر دارند.

وی اظهار کرد: این دولت در شرایط تحریم و جنگ اقتصادی با ارائه چنین خدماتی در تلاش است با پرداخت کمک‌های بلاعوض به قشرهای ضعیف و آسیب پذیر برای آنان سرپناه ایجاد کند.

استاندار بوشهر با اشاره به وجود زمین دولتی در برخی شهرستان‌های استان بوشهر گفت: با توجه به وجود زمین‌های قابل توجه دولتی در برخی از شهرستان‌های استان بوشهر با تغییر رویکرد در شهرهایی که زمین داریم، این زمین‌ها شناسایی و قطعه بندی و طرح شهری ارائه و به واجدان شرایط واگذار می‌شود.

محمدی زاده ادامه داد: مردم از قسط‌های سنگین وام‌ها نترسند زیرا بعد از یک دوره ۲ تا سه ساله با بهبود شرایط اقتصادی و افزایش دریافتی ها پرداخت قسط‌ها راحت می شود و می طلبد مردم در نهضت ملی جهش تولید مسکن مشارکت کنند.

استاندار بوشهر با بیان اینکه مسکن موضوع مهم در زندگی خانواده‌ها است گفت: کمتر از ۶۰ درصد هزینه‌های زندگی در جامعه مربوط به مسکن است و اگر کسی سرپناه داشته باشد مابقی هزینه های زندگی را می تواند تامین کند.

وی با بیان اینکه تامین مسکن یکی از سیاست‌های دولت واز وعده های تبلیغاتی رئیس جمهور بوده تاکید کرد: مسکن در تحرک اقتصادی کشور نقش اساسی دارد و صنعتی بزرگ و به عنوان لوکوموتیو اقتصاد هر جامعه به شمار می آید و صنایع متعددی وابسته به آن و اشتغال آفرینی گسترده ای را در کشور به وجود می آورد.

اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان برای ایجاد زیرساخت‌ها در منطقه ویژه شمال استان بوشهر

استاندار بوشهر در باره منطقه ویژه اقتصادی شمال استان بوشهر گفت: در سفر هیات دولت به این استان مواقفت شد ۱۰۰ میلیارد تومان از منابع سازمان برنامه و بودجه کشور و به همین میزان از محل منابع وزارتخانه‌های مربوطه برای تامین زیر ساخت‌های این منطقه در مدت ۲ سال اختصاص یابد و از ۲۰ روز پیش عملیات اجرایی زیرساخت‌های این منطقه آغاز شد.

وی اظهار کرد: تاکنون ۱۴۰ میلیارد تومان در منطقه ویژه شمال استان بوشهر هزینه شده است و انتظار داریم طی ۵ ماه آینده به اندازه ۲ سال جلو بیفتیم و در این صورت ایجاد شغل، گسترش مراکزتولیدی، توسعه صنایع پایین دستی و حمایت از مجموعه‌های  دانش بنیان در این منطقه فراهم می‌شود.

محمدی زاده با اشاره به خام فروشی محصولات پتروشیمی و اهمیت این استان در ایجاد ارزش افزوده و اشتغال ادامه داد: براساس مصوبه های دولت سیزدهم از چهار شهرک صنایع پایین دستی پتروشیمی کشور یکی از این شهرک‌ها مربوط به استان بوشهر است.

وی در مورد منطقه ویژه اقتصادی شمال استان بوشهر گفت: این منطقه به عنوان محوریت نفت خام و پتروشیمی‌ها منطقه بسیارخوبی برای صنایع پائین دستی پتروشیمی و پالایشگاه‌های فراوری نفت خام و تولید فرآورده است.

به گفته محمدی زاده منطقه شمال استان بوشهر به دلیل داشتن تلمبه خانه گوره که اکنون نفت را به جزره خارگ انتقال می دهد و قرار است به جاسک منتقل کند به عنوان محور و مرکز نفت خام به شمار می رود و یکی از مناطق فلات قاره کشور یعنی بهرگان در این منطقه قرار دارد و با توجه به اینکه قرار است در آینده نفتی که در غرب کارون تولید می شود از طریق بهرگان صادر شود بنابراین این منطقه محوریت نفت خام است و ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه پالایشگاه‌ها و فرآوری نفت خام در منطقه وجود دارد همچنین این منطقه در ۱۰۰ کیلومتری پتروشیمی ماهشهر و در ۲۵۰ کیلومتری منطقه پتروشیمی جنوب این استان قرار دارد.

منطقه ویژه اقتصادی صنعتی شمال استان بوشهر در سال ۸۹ مطرح و زمینی به مساحت سه هزار و ۲۰۰ هکتار با ۱۳ کیلومتر مرز ساحلی کنار خلیج فارس به این منطقه اختصاص داده شده است.

بوشهر بهشت سرمایه گذاران

استاندار بوشهر اظهار کرد: با توجه به حرکت گسترده ای که  برای جذب سرمایه در این استان آغاز شده انتظار می‌رود بوشهر به بهشت سرمایه گذاران تبدیل شود.

وی ادامه داد: درهمین ارتباط کارگروهی از با تجربه های  فعال در حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری استان بوشهر با عنوان کارگروه سرمایه‌گذاری تشکیل که هر دوشنبه در تهران تشکیل جلسه می دهد و در همین راستا کارگروه دیگری باحضور مدیران اجرایی و مشاوران باسابقه در استان بوشهرا با هدف روان سازی کار سرمایه گذاری تشکیل شده است.

واگذاری ۱۳۰۰ هکتار اراضی جدید پرورش میگو در استان بوشهر

استاندار بوشهر با اشاره به واگذاری یکهزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی جدید پرورش میگو در این استان گفت: این زمین‌ها شامل قطعه ۷۰۰ هکتاری پرورش میگو در شهرستان دیلم ‌تعریف شده  که مردم بومی و روستائیان اطراف این شهرستان در این‌طرح مشارکت می‌کنند.

محمدی زاده یادآور شد: همچنین یک قطعه ۶۰۰ هکتاری پرورش میگو نیز در منطقه شیف غربی از توابع شهرستان بوشهر آماده شده که بزودی فراخوان آن انجام‌ می‌شود که مردم بومی و ایثارگران در اولویت واگذاری اراضی قرار دارند.

استاندار بوشهر ادامه داد: افزون براین زمین ارزشمندی برای پرورش میگو بین بوشهر و دلوار در خور “شکسته” به مساحت پنج هزار هکتار در نظر گرفته شده که با توسعه توسط سرمایه گذار امید می رود به نتیجه برسد.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه مردم واجد شرایط بیشتر از قشر متوسط هستند و توان تامین زیرساخت‌ها را در منطقه خور شکسته ندارد قرار شده با مشارکت بخش خصولتی این زمین‌ها واگذار و زیرساخت‌ها را فراهم کنند براین اساس یک نسبتی از این زمین‌ها  به سرمایه گذار و بخش دیگر به مردم محلی واگذار می‌شود.

محمدی زاده در مورد شهرک شیلاتی رود شور گناوه گفت: این شهرک به مساحت سه هزار هکتار است که در بخش تامین زیرساخت‌ها دولت پشتیبانی کرده و امروز ۲ واحد به مساحت ۱۵۰ هکتار آماده لاروریزی است.

ماهی درقفس پروژه ای مزیت دار در استان بوشهر

 به گفته محمدی زاده پروژه ماهی در قفس صنعتی اقتصادی است و برخلاف صنایع دیگر به دلیل استفاده از دریا زیرساخت زیادی از جمله به کانال آبرسانی، دستگاه هواده، برق و کانال‌های زهکشی نیاز ندارد و تمام محصول آن صادراتی استد.

وی با اشاره به وجود ظرفیت ۶ هزار تنی تولید ماهی در قفس در استان بوشهر گفت: در زمان حاضر سرمایه‌گذاری برای ایجاد سایت یکهزار تنی ماهی در قفس در دلوار وارد کار شده که با تامین زمین بخش ساحلی انتظار می رود قفس‌ها به دریا منتقل و تا ۱۵ روز آینده عملیات ریختن بچه ماهی انجام شود.

محمدی زاده با تاکید براینکه صنعت پرورش ماهی در قفس می تواند برای تمام روستاهای ساحلی استان بوشهر اتفاق افتد اظهار کرد: در همین ارتباط تلاش می شود در مدل های کوچک روستایی که سرمایه‌گذاری محدودی می طلبد قفس‌های کوچکی در فاصله نزدیک‌تری به ساحل در عمق هفت تا ۹ متری تامین شود.

عزم دولت برای فعال سازی پروژه‌های نیروگاه‌های هسته ای در بوشهر

به گفته استاندار بوشهر به غیر از یک واحد فعال نیروگاهی موجود دربوشهر که قابلیت تامین یکهزار مگاوات برق هسته ای دارد، عملیات اجرایی ۲ واحد نیروگاهی دیگری که هر کدام قابلیت تولیدهزار و ۵۰ مگاوات برق دارند به دلیل تامین نشدن منابع مالی در مراحل ابتدایی کار متوقف شده بودند اما امروز با بهتر شدن وضعیت مالی دولت و جذب منابع ارزی جدید منابعی در اختیار سازمان انرژی اتمی برای ادامه روند ساخت و ساز این واحدهای نیروگاهی قرار گرفت و برهمین اساس عملیات اجرایی واحد ۲ آغاز شد.

احداث آب شیرین کن ۷۰ هزار مترمکعبی رهاورد نیروگاه هسته‌ای برای بوشهری‌ها

وی ادامه داد: با توجه به پیشنهاد رئیس سازمان انرژی اتمی در سفر هیات دولت به استان بوشهر در مورد احداث آب شیرین کن و ارائه این خدمت به مردم این استان مصوبه دیگری در زمینه احداث آب شیرین کن ۷۰ هزار مترمکعبی از سوی سازمان انرژی اتمی برای استان بوشهر به تصویب رسید.

 وی یادآور شد: طی ماه‌های گذشته جلسه‌های زیادی بین سازمان انرژی اتمی و وزارت نیرو برگزار ودر سفر اخیر رئیس سازمان انرژی اتمی به بوشهراعلام شد قرار است عملیات اجرایی این واحد آب شیرین کن آغاز و زودتر از زمان تعیین شده به پایان برسد.

محمدی زاده با تقدیر از این اقدام انقلابی محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: زمین مورد نیاز تامین و در مرحله واگذاری است و امید می‌رود تا هفته دولت عملیات اجرایی این واحد آغاز شود؛ این واحد آب شیرین کن قابلیت توسعه تا ۱۵۰ هزار مترمکعب دارد.

محمدی زاده در باره وضعیت آبرسانی به استان بوشهر گفت: با مجموع اقداماتی که در حوزه آب در این استان انجام شده آینده آب در این استان چشم انداز مثبتی دارد.

استاندر بوشهر ادامه داد: در همین ارتباط آب شیرین کن ۱۷ هزار مترمکعبی نور ویژه وارد مدار تولید شده، آبگیری آب شیرین کن وحدتیه به ظرفیت پنج هزار مترمکعب شروع شده و باید تست شود و قرار است تا اوائل مرداد ماه وارد مدار تولید شود و تلاش شده تا پایان تابستان ۱۰ هزار مترمکعب از آب شیرین کن ۲۸هزار و ۵۰۰ مترمکعبی سیراف وارد مدار تولید شود.

وی در مورد  سدهای استان بوشهر نیز گفت: سد اخند و خائیز  در مرحله آبگیری، دالکی و دشت پلنگ در دست احداث، عملیات اجرایی سد باهوش در هفته دولت آغاز می‌شود و با احداث خط انتقال آب سد ارغون و تنگ ارم تلاش می شود آب این ۲ سد به منطقه بوشکان و تنگ ارم برسد.

تعیین تکلیف کالای همراه ملوان

استاندار بوشهر گفت: براساس دستور رئیس جمهور آیین نامه پیشنهادی در زمینه کالای همراه ملوان که بتواند مبنای کار دولت برای چهار استان ساحلی کشور باشد، تدوی و در هیات دولت تصویب شد اما با توجه به اینکه یک سری موضوع های مالی و حقوق دارد به مصوبه مجلس ویا سران قوا نیاز دارد که انتظار می رود تا هفته های آینده به تصویب برسد.

محمدی زاده با اشاره به اینکه براساس این آیین نامه تعداد سفرها  برای این لنج‌ها در هر سال چهار سفر تعیین شده‌است افزود: در زمستان گذشته مصوبه سفر برای یکهزار و ۸۶۰ لنج گرفته شد که از این تعداد ۹۰۰ لنج تا قبل از سال به سفر رفتند و ۹۵۰ فروند شناور دیگر به دلیل مشکلاتی که خودشان داشتند از سفر بازماندند بر این اساس مجوز سفر این شناورها در شورای تامین استان تا پایان خرداد ماه تمدید شد.

وی ادامه داد: از این شمار شناور تنها ۷۰ شناور از سهمیه سال گذشته استفاده نکرده و از سفر بازماندند که مجوز سفر آنها تا پایان شهریور ماه تمدید شد و افزون براین مجوز سفر شناورها برای سال جدید نیز گرفته شده و تا آخر هفته آینده صاحبان شناورها می توانند به سفر بروند.

محمدی زاده گفت: انتظار می رود با توجه به احتمال حضور مسافران و گردشگران در نوروز پیش رو تلاش شده با فراهم کردن زمینه آوردن کالا بازار رونق بگیرد.

هفته دولت خوبی در پیش مردم استان بوشهر است

استاندار بوشهر با اشاره به نزدیک شدن به هفته دولت گفت: با وجود شرایط سخت کشور، مشکلات اقتصادی و کمبود منابع تلاش شده با بکارگیری توان و ظرفیت بخش خصوصی و منابع دولتی  برای مردم لایق خدمت هفته دولت خوبی رقم بخورد و پروژه‌های بزرگی افتتاح و یا عملیات اجرایی آنها آغاز شود.

ی با تاکید براینکه همه اقداماتی که انجام می شود منافع آن به کل استان می‌رسد گفت: سیاست ما خاص بخشی نیست و اصل در انجام پروژه های مردمی که همواره پای نظام بودند و خدمت به نظام کرده و می کنند و وفادار به نظام و انقلاب، امام راحل و رهبری بوده و هستند و ما نیز خدمتگزار آنها خواهیم بود.

محمدی زاده با تاکید براینکه استان بوشهر در ظرفیت ها و مزیت‌ها بی نظیر است گفت: این اقدامات تنها به وسیله یک نفر انجام نشده بلکه همه مسئولان از جمله نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، دستگاه‌های اجرایی استان و ائمه جمعه تلاش کرده اند تا این موفقیت‌ها شکل بگیرد.

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تحول اساسی در انتظار بنادر خورسیف و سجافی

ج تیر 17 , 1401
زمان مطالعه: 11 دقیقه به گزارش مرین‌پرس، معاون وزیر راه و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: با مجموعه اقدامات صورت گرفته در بنادر خورسیف و سجافی، طی یک بازه زمانی کوتاه مدت، شاهد تحول اساسی در این بنادر خواهیم بود.علی اکبر صفایی پس از بازدید از بنادر هندیجان، ماهشهر، […]

همچنین بخوانید: