پکن: ارتش ما همیشه آماده جنگ است

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، در پی سفر « ریک اسکات» سناتور آمریکایی به جزیره تایوان و دیدار وی با «تسای اینگ-ون» رئیس این جزیره، ارتش چین امروز جمعه رزمایشی هوایی در نزدیکی این جزیره ترتیب داد.

ارتش چین اوایل امروز جمعه اعلام کرد که تمرین‌های آمادگی رزمی مشترک، گشت‌زنی و تمرین های رزمی را در دریا و حریم هوایی اطراف تایوان برگزار کرده است.

«وو کیان» سخنگوی وزارت دفاع چین در بیانیه ای در این باره گفت که این رزمایش ها در پاسخ به تبانی و تحریکات آمریکا و تایوان انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه سفر اسکات به تایوان به طور جدی روابط چین و آمریکا را تضعیف و تنش ها را در تنگه تایوان تشدید کرده است، اعلام کرد: ارتش آزادی بخش خلق چین همیشه آماده جنگ است و تمام اقدامات لازم را برای خنثی کردن قاطعانه مداخله نیروهای خارجی و تلاش های تجزیه طلبانه «استقلال تایوان» انجام خواهد داد.

پکن جزیره تایوان را جزو جدایی ناپذیر خاک چین می داند و بارها به آمریکا و دیگر کشورهای غربی درباره هرگونه تحریکات در این زمینه و زیرسوال بردن سیاست چین واحد هشدار داده است.

تایوان اعلام کرد که جنگنده های چینی در رزمایش یادشده از خط میانی تنگه راهبردی تایوان عبور کردند که دولت این جزیره این اقدام را تحریک آمیز خواند.

وزیر دفاع تایوان در این باره گفت که جنگنده های چینی «عامدانه و در اقدامی تحریک آمیز از خط میانی آبراه عبور کردند که به طور جدی به صلح و ثبات منطقه آسیب زده است.

همزمان اسکات پس از دیدار با تسای در روز جمعه در تایپه به خبرنگاران گفت: همه ما باید خود را در موقعیتی قرار دهیم که بتوانیم اطمینان حاصل کنیم که از آزادی که همه به آن اعتقاد داریم، دفاع می کنیم. گمان کنم اگر تایوان در رزمایش حاشیه اقیانوس آرام (RIMPAC) شرکت کند مفید خواهد بود و امیدوارم در آینده این اتفاق بیفتد.

رزمایش حاشیه اقیانوس آرام، به عنوان بزرگترین رزمایش دریایی بین‌المللی در جهان شناخته می‌شود که آخرین آن در اواخر ماه گذشته میلادی با شرکت ۲۶ کشور در اطراف هاوایی و جنوب کالیفرنیا آغاز شد.

گفتنی است که واشنگتن در راستای سیاست ایندوپاسیفیک خود و با درنظر نگرفتن سیاست چین واحد، سعی در به چالش کشیدن قدرت روز افزون چین با تحریک جدایی طلبان در تایوان، هنگ کنگ و تبت دارد. همچنین حضور گسترده نظامی در آب‌های منطقه، ایجاد ائتلاف‌های نظامی با کشورهای هم پیمان خود و همکاری‌های نظامی و ارسال تسلیحات به تایوان از دیگر اقدامات آمریکا است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

روند ترخیص نهاده‌های دامی در بندر شهید رجایی رضایت‌بخش است/ ضرورت مقررات‌زدایی از روند تشریفات اداری و گمرکی/ تقویت مسیر ارتباطی بین بانک مرکزی و صاحبان کالا

ج تیر 17 , 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقه معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور ، روند ترخیص و توزیع کالاهای اساسی در بندر شهیدرجایی را رضایت‌بخش دانست و گفت: تلاش ما براین است با تقویت مسیر ارتباطی بین بانک مرکزی و صاحبان کالا، انتقال کالا را سرعت ببخشیم. […]
محسن کوشش تبار،معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور ،سازمان بنادر و دریانوردی

همچنین بخوانید: