ساز ناکوک چهره مبلمان شهری زیر سایه چادرهای رنگارنگ سفر

زمان مطالعه: 3 دقیقه

مرین‌پرس/گیلان روزهای گرم‌ تابستان با خنکای نسیم دریا و چادرهای رنگارنگ مسافران خبر از سرزندگی و شوق سفر می‌دهد ولی برپا کردن بعضی از چادرها در محل‌های پرتردد و نامناسب شهری، ساز کوک میزبان مهربان را ناکوک می‌کند.

هر سال با گرم شدن هوا خنکی آب دریا یکی از جاذبه‌های گردشگری شهرهای ساحلی در شمال کشور است و شهرستان بندر انزلی نیز با دارا بودن بیش از ۴۷ کیلومتر نوار ساحلی از دریای زیبای خزر پذیرای خیل عظیمی از گردشگران از نقاط کشور عزیزمان است.

انزلی‌چی‌های مهمان‌نواز با روی گشاده و سعه صدر نه تنها در تابستان بلکه در همه ایام پذیرای هم‌میهنان عزیز هستند ولی اخیرا نصب چادرها در برخی از معابر عمومی و بی‌توجهی به رعایت حقوق سایر شهروندان با ایجاد مناظر ناخوشایند از سوی برخی مسافران باعث ایجاد دلخوری شهروندان گشاده‌رو و مهمان‌نواز بندر انزلی شده است.

در همین رابطه شعبان جعفری، رئیس شورای اسلامی شهر انزلی در گفت‌وگو با مرین‌پرس اظهار کرد: شب‌مانی مسافران در پارک‌ها و معابر عمومی و برپایی چادر مختص به انزلی نیست و در سراسر کشور و شهرهایی که جاذبه‌های گردشگری دارند و با خیل مسافران روبرو هستند شاهد این اتفاق هستیم.

وی با تاکید بر اینکه قلبا تمایل به شب‌مانی مسافران در پارک‌ها و معابر نداریم، افزود: باید زمینه تسهیل برای اسکان مسافران در مراکز اقامتی از جمله مهمانپذیرها، هتل‌ها و مسافرکاشانه‌ها فراهم شود که انجام اقدامات لازم و نظارت‌ها در این زمینه بر عهده میراث فرهنگی و اداره صمت است.

ساز ناکوک چهره مبلمان شهری زیر سایه چادرهای رنگارنگ سفر

جعفری در خصوص نارضایتی برخی شهروندان از اتراق مسافران و چادرهایی که در معابر عمومی نصب می‌شود، تصریح کرد: در فرهنگ ما مهمان حبیب خداست و هر گردشگری که وارد انزلی می‌شود عزیز ما محسوب می‌شود ولی انتظار داریم مسافران نیز در انتخاب محل‌های اسکان دقت لازم را داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه دو پارک در بندر انزلی برای استفاده مسافران از امکانات اولیه بهداشتی و رفاهی فراهم شده، تصریح کرد: پارک جنگلی در ورودی انزلی از سمت رشت؛ همچنین پارک شهرداری در انتهای خیابان پاسداران برای مسافرانی که قصد اتراق و تجدید قوا دارند فراهم شده است.

رئیس شورای شهر بندر انزلی گفت: شورای شهر و شهرداری یکی از بازوهای معرفی جاذبه‌های گردشگری و ایجاد زمینه ماندگاری مسافر همچنین تامین زیرساخت‌های رفاهی برای گردشگران هستند.

جعفری با بیان اینکه مهم‌ترین نقش را میراث فرهنگی در این زمینه دارد، افزود: میراث فرهنگی به دلیل نداشتن اعتبار و نیروی کافی در این زمینه نتوانسته به طور کامل به وظیفه ذاتی خود عمل کند.

ساز ناکوک چهره مبلمان شهری زیر سایه چادرهای رنگارنگ سفر

وی با بیان اینکه شهرداری در دوره پنجم شورای اسلامی در محوطه شهرداری و روبه‌روی حافظیه انزلی محلی به عنوان دفتر گردشگری در نظر گرفته، افزود: در همین دوره نیز کمیسیون‌ گردشگری به کمیسیون‌های شورا اضافه شد و در حال حاضر نیز فعالیت دارد؛ همچنین زمینه حضور و فعالیت‌ سازمان‌های مردم‌نهاد نیز در این حوزه فراهم شده است.

رئیس شورای شهر انزلی گفت: دریا و تالاب پتانسیل گردشگری بندر انزلی هستند ولی عدم هماهنگی بین دستگاه‌ها و نداشتن بودجه کافی و لازم بسیاری از ماموریت های ادارات را مختل کرده است؛ علاوه بر آن یک سری محدودیت‌ها توسط دستگاه‌های دولتی وجود دارد که فرصت سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری را از ما گرفته است.

جعفری تصریح کرد: ما نمی‌توانیم بلند مرتبه‌سازی کنیم و همچنین برخی دوگانگی‌ها که در حرایمی که در خصوص دریا تعریف شده است اجازه کار به شهرداری نمی‌دهد.

وی استفاده از ظرفیت دریا را یکی از ظرفیت‌های جذب گردشگر دانست و گفت: متاسفانه شاهد دوگانگی در حوزه تعیین حریم دریا هستیم.

انتهای پیام

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

آمادگی بنادر کشور برای فعالیت سرمایه گذاران بخش خصوصی

ی تیر 19 , 1401
زمان مطالعه: 3 دقیقه مرین‌پرس دبیر انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران گفت: امکان سرمایه گذاری برای بخش خصوصی در بنادر ایجاد شده و این بخش در هریک از بنادر تجاری و صیادی در شمال و جنوب کشور می تواند اقدام به سرمایه گذاری و ایجاد اشتغالزایی کنند. به گزارش […]

همچنین بخوانید: