ترافیک بالای کشتی های کانتینری در دریای شمال، تهدیدی برای تجارت اروپا

زمان مطالعه: 2 دقیقه



بر اساس آخرین داده های شاخص تجارت، روند واردات و صادرات اروپا در ماه گذشته تحت تاثیر ازدحام کشتی های کانتینری در دریای شمال با کاهش روبرو بوده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی به نقل از مریتایم اگزکتیو، تجارت جهانی با وجود نگرانی های مطرح شده در مورد شرایط کنونی، علائم مثبت بهبود را نشان می دهد. با این حال، با توجه به  ازدحام غیرمعمول و طولانی کشتی های کانتینری در دریای شمال، تحلیلگران موسسه ifW Kiel آلمان معتقدند که مشکلات ناشی از ازدحام قابل توجه کشتی ها، هزینه های حمل و نقل بالا و مشکلات زنجیره تامین ناشی از آن، می تواند داده های مثبت در آخرین گزارش شاخص تجارت کیل را تحت تاثیر قرار دهد.

بر اساس تحلیل این موسسه، بیش از دو درصد از ظرفیت بار جهانی در حال حاضر در دریای شمال متوقف شده است. کشتی هایی که  به دلیل ازدحام غیرمعمول و طولانی نمی توانند به موقع بارگیری و تخلیه شوند.

بر اساس آخرین به روز رسانی داده های شاخص تجارت کیل، تجارت جهانی در ژوئن 0.4 درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافته است. با این حال، اروپا ضعیف ترین نتایج را نشان می دهد. آلمان با افزایش 2.5 درصدی واردات با کاهش جزئی در صادرات مواجه است. 

وینسنت استامر؛ رئیس شاخص تجارت کیل گفت: در حال حاضر پایان ازدحام در حمل و نقل کانتینری بنادر اروپا قابل پیش بینی نیست. باوجود صف های طولانی در گذشته در بندر شانگهای، روند کنونی ازدحام در دریای شمال چندان غیرمنتظره نبوده است. برای آلمان و اتحادیه اروپا، این امر عمدتاً بر تجارت خارجی، به‌ویژه با آسیا که صادر کننده لوازم الکترونیکی مصرفی، مبلمان یا منسوجات به اروپا است، تأثیر می‌گذارد.

تحلیلگران کاهش شدید حجم واردات از آسیا به اروپا را به عنوان شاخصی از تأثیر بالقوه بر تجارت در اروپا مدنظر قرار داده اند. طبق جدیدترین گزارش شاخص کیل، در حال حاضر میزان تردد کشتی های کانتینری بیش از 20 درصد کمتر از آنچه در شرایط عادی انتظار می‌رود، است. یک عامل تعیین کننده می تواند اثرات منفی قرنطینه شانگهای در ماه های گذشته باشد که به دلیل طول سفر 40 روزه از چین به اروپا، اثرات آن هم اکنون آشکار شده است. 

شاخص تجارت کیل جریان های تجاری (واردات و صادرات) 75 کشور و منطقه در سراسر جهان، اتحادیه اروپا و تجارت جهانی را به طور کلی تخمین می زند.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

نشست مالکان کشتی های ایرانی با مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان/ تقویت توان عملیاتی مجتمع بندری انزلی

چ تیر 22 , 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقه نشست مالکان کشتی های ایرانی (دریای خزر) با مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان با هدف بررسی و مسائل مشکلات مالکین شناور ها و ارائه راهکارهای لازم در جهت بهبود ارائه خدمات به شناورها برگزار شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و […]
حسین یونسی، مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان ،سازمان بنادر و دریانوردی

همچنین بخوانید: