استفاده از ظرفیت بکر جزیره ام‌ الرصاص در دستور کار سازمان بنادر

زمان مطالعه: 1 دقیقه



مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر اعلام کرد: استفاده از ظرفیت بکر جزیره ام‌الرصاص، راه اندازی خط گردشگری آبی خرمشهر-مینوشهر و فعال سازی خط کشتیرانی خرمشهر-عراق در دستور کارسازمان‌بنادر است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، نوراله اسعدی در دیدار با معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی و گردشگری، اظهار داشت: جزیره «ام الرصاص» یکی از مناطق عملیاتی عراق در دوران دفاع مقدس در فاصله نزدیک از بندر خرمشهر است که خاطرات و یادگارهای دفاع مقدس در آن همچنان باقی مانده لذا می‌توان با فعال سازی زمینه گردشگری آبی، امکان آشنایی بیشتر گردشگران را به ویژه کاروان‌های راهیان نور فراهم کرد.

وی از راه اندازی خط دریایی خرمشهر – مینوشهر با احداث اسکله گردشگری در مینوشهر خبر داد و افزود: در سفر اخیر مدیرعامل سازمان بنادر کشور موضوع احداث اسکله گردشگری در مینوشهر از سوی شهردار مینوشهر مطرح و موافقت اولیه با احداث آن اعلام شد.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر افزود: امکان اجرای این پروژه به دلیل مباحث امنیتی میسر نبود اما شرایط احداث آن اکنون فراهم و مکاتبات اولیه در این رابطه انجام شده است.

فعال سازی خط کشتیرانی خرمشهر-ابوفلوس

وی با توجه به پیش رو بودن اربعین حسینی خواستار راه اندازی خط دریایی خرمشهر عراق شد و گفت: بندر «ابو فلوس» تا خرمشهر هفت مایل دریایی فاصله دارد و در آخرین بازدیدهای انجام شده شرایط برای راه اندازی پایانه مسافری در آن نقطه از خاک عراق فراهم است.از این ظرفیت می‌توان در طول سال به ویژه در ایام اربعین بهره برد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

ناوگان‌های نظامی و نیروی دریایی پیشران قدرت دریایی هستند

ش تیر 25 , 1401
زمان مطالعه: 1 دقیقه به گزارش خبرنگار مهر، امیر دریادار دوم فرامرز نصری پیش از ظهر شنبه در مراسم تکمیل ظرفیت دانش‌آموختگی دانش‌پژوهان مرکز آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم (ع) نداجا رشت با بیان اینکه بستر دریا امروز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، اظهار کرد: جمهوری اسلامی امروزه در موقعیت ژئوپلتیکی […]

همچنین بخوانید: