رونمایی از اولین ناودسته پهپادبر نداجا

زمان مطالعه: 2 دقیقه

اولین ناودسته پهپادبر نیروی دریایی ارتش با حضور امیر سرلشکر موسوی در ناوگان جنوب نیروی دریایی رونمایی شد.

به گزارش مرین‌پرس، اولین ناودسته پهپادبر نیروی دریایی ارتش متشکل از یگان‌های شناور سطحی و زیرسطحی با حمل انواع پهپاد‌های رزمی، شناسایی و انهدامی در ناوگان جنوب نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران و با حضور امیر سرلشکر «سید عبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش و امیر دریادار «شهرام ایرانی» فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش روز گذشته رونمایی شد.

در آیین رونمایی از این ناوْدسته، انواع پهپاد‌های پیشرفته و به‌روز تولید ارتش و وزارت دفاع با همراهی مراکز دانش‌بنیان اعم از پهپاد‌های نوع پلیکان، هما، آرش، چمروش، ژوبین، ابابیل ۴ و باور ۵ بر پهنه آب‌های اقیانوس هند به پرواز درآمده و توانمندی خود را به نمایش گذاشتند.

بر اساس این گزارش، علاوه بر پرواز انواع پهپاد دریاپایه و عمودپرواز از عرشه یگان‌های شناور سطحی، برای نخستین‌بار پهپاد‌های رزمی از زیردریایی تمام‌ایرانی فاتح و زیردریایی کیلو کلاس طارق به پرواز درآمدند.

در این آیین، سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در جمع خبرنگاران با ابراز خرسندی از اجرای موفقیت‌آمیز تمرین انواع پهپاد‌های رزمی، شناسایی و انهدامی نیروی دریایی راهبردی ارتش در قالب اولین ناودسته پهپادبر این نیرو گفت: با توجه به خوی تجاوزگری و روحیاتی که از نظام سلطه سراغ داریم، لازم است روز به روز بر قدرت دفاعی خود بیفزاییم و این ارتقاء توان دفاعی حوزه‌های متعددی را شامل می‌شود که مهمترین آن‌ها حوزه‌های نوپدید است که در این زمینه موضوع پهپاد‌ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و نقش تعیین کننده‌ای دارند.

وی تصریح کرد: همان‌طور که مشاهده شد، پهپاد‌های شناسایی در واقع اشراف اطلاعاتی شناور‌های ما را تا صد‌ها کیلومتر فراسوی مرز‌های کشور افزایش داده و پهپاد‌های رزمی و انهدامی نیز دست بلند جمهوری اسلامی ایران در پهنه آب‌های آزاد و بین‌المللی محسوب می‌شوند که هم در برابر تهدید‌ها ایجاد بازدارندگی کرده و هم در صورت لزوم اگر اشتباهی از دشمنان سر بزند، آن‌ها را با پاسخی پشیمان‌کننده مواجه خواهند ساخت.

همچنین دریادار ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در پاسخ به خبرنگاران گفت: امروز در صحنه عمل آنچه که تعیین‌کننده است، توان فکر انسان‌هاست و اینکه تفکراتشان منجر به تولید تجهیزات هوشمند شود تا مأموریت‌هایشان را در کمترین زمان ممکن با بالاترین کیفیت اجرا کنند.

وی ادامه داد: امروز شاهد به ثمر رسیدن دستاورد‌های جدید در حوزه صنعت دفاعی توسط جوانان متخصص و متعهد کشورمان بودیم که این بار در عرصه بسیار مهم پهپادی متجلی شد.

امیر ایرانی خاطرنشان کرد: با این دستاورد مهم، نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران قادر خواهد بود علاوه‌بر تسلط عملیاتی و کسب برتری هوایی در عمق اقیانوس‌ها، در حوزه اشراف اطلاعاتی نیز کیلومتر‌ها دورتر از یگان‌های شناور سطحی و زیر سطحی توان خود را ارتقا دهد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

بازنگری استاندارد برچسب مصرف انرژی کولرهای آبی پس از 10 سال

ش تیر 25 , 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقه بر اساس اعلام سازمان ساتبا اصلاحیه برچسب مصرف انرژی کولرهای آبی پس از گذشت ۱۰ سال از تدوین استاندارد اولیه، بازنگری و به سازمان استاندارد ارسال شد. به گزارش «مرین‌پرس» از وزارت نیرو، استاندارد برچسب مصرف انرژی کولرهای آبی با هدف ارتقای بهره‌وری و مصرف بهینه […]
بازنگری استاندارد برچسب مصرف انرژی کولرهای آبی پس از 10 سال

همچنین بخوانید: