رهاسازی ۱۳۰ میلیون قطعه بچه ماهی استخوانی در منابع اّب های طبیعی گیلان

زمان مطالعه: 1 دقیقه

مرین‌پرس/گیلان مدیرکل شیلات گیلان گفت: پیش بینی می‌شود امسال ۱۳۰ میلیون قطعه بچه ماهی استخوانی در رودخانه‌های منتهی به دریا و منابع آب های طبیعی استان(تالاب انزلی) رهاسازی شود.

حمیدرضا تقی نصیری در گفت وگو با مرین‌پرس، با بیان اینکه از نیمه خرداد تاکنون ۸۳ میلیون و ۱۱۴ هزار قطعه انواع بچه ماهیان استخوانی در رودخانه‌های منتهی به دریای خزر رهاسازی شده است، اظهار کرد: پیش بینی می‌شود تا پایان عملیات رهاسازی بالغ بر ۱۳۰ میلیون قطعه بچه ماهی در رودخانه‌های مستعد گیلان رهاسازی شود.

وی افزود: بیشترین میزان رهاکرد بچه ماهیان استخوانی تاکنون مربوط به گونه ماهی سفید با میزان ۷۵ میلیون و ۱۶۵ هزار قطعه و مابقی مربوط به سایر گونه ها نظیر ماهی سوف و سیم و کپور تالابی و انواع کولی است.

مدیرکل شیلات گیلان با اشاره به اینکه رهاسازی تا اواسط شهریور ادامه دارد تصریح کرد: بچه ماهیان رهاسازی شده در چهار مرکز تکثیر و بازسازی ذخایر شیلات استان و ۱۷ استخر هچری مربوط به تعاونی های پره های صیادی تولید شده است.

تقی نصیری ادامه داد: استخرهای هچری ساحلی به استخرهای نگهداری و پرورش لارو ماهی گفته می‌شود که در مجاورت پره های صیادی با هدف تولید بچه ماهی سفید به روش تکثیر طبیعی و با استفاده از آب رودخانه و یا آب چاه توسط تعاونی های پره احداث می‌شود.

وی آلودگی رودخانه‌های گیلان، صید غیر مجاز ماهیان مولد و نا امنی بستر رودخانه‌ها را از مهمترین دلایل تکثیر و رهاسازی ماهیان استخوانی دانست و متذکر شد: ضریب بازگشت شیلاتی ماهیان استخوانی چهار تا هفت درصد و ضریب بازگشت ماهیان خاویاری کمتر از سه درصد است.

انتهای پیام

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تولید بنزین کاهش نیافته است/ بنزین پتروشیمی تولید نمی‌شود

پ تیر 30 , 1401
زمان مطالعه: 1 دقیقه مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فراورده‌های نفتی با تشریح آخرین وضعیت صادرات بنزین گفت: در ماه‌های اول صادرات بنزین انجام شد اما اکنون بیشتر به دنبال تامین نیاز داخل و ذخیره‌سازی هستیم، با این حال در همین هفته صادرات گازوئیل (نفت گاز) و بعضی از فرآورده‌ها […]
تولید بنزین کاهش نیافته است/ بنزین پتروشیمی تولید نمی‌شود

همچنین بخوانید: