گلخانه نیمه صنعتی تولید جلبک «اسپیرولینا» راه اندازی شد

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صندوق پژوهش و فناوری حوزه سلامت، رستگارمقدم مدیرعامل یک شرکت فناور با بیان اینکه سیستم تولید جلبک اسپیرولینا در شرایط بسته است و امکان آلودگی در آن وجود ندارد، گفت: معمولا این جلبک بعد از تولید، فاقد مواد سمی و کاملا خالص است، در نتیجه قابلیت استفاده در صنایع دارویی، غذایی و همچنین آرایشی و بهداشتی را دارد و می‌تواند جایگزین نمونه خارجی وارداتی قرار بگیرد.

رستگار ادامه داد: این محصول در گریدهای متفاوتی همچون گرید دارویی، گرید غذایی، گرید آرایشی_بهداشتی و گرید حیوانی برای غذای دام و طیور و آبزیان، تولید می‌شود.

وی همچنین گفت: این محصول یک ریز جلبک به نام اسپیرولینا است و به حدی غنی از مواد غذایی است که در دنیا آن را به عنوان غذای آینده و super food میشناسند.

مدیرعامل این شرکت فناور در انتها با اشاره به تسهیلات دریافتی از صندوق پژوهش و فناوری سلامت گفت: ما برای راه اندازی اولین گلخانه نیمه صنعتی تولید جلبک اسپیرولینا دارویی و غذایی و تولید انبوه این محصول از این صندوق تسهیلات دریافت کردیم.

حمیدرضا فرهادی، مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری صندوق سلامت با اشاره به اینکه بیش از ۹۷ درصد از ریزجلبک‌های مورد استفاده در صنایع دارویی و غذایی کشور وارداتی هستند، عنوان کرد: نمونه‌های اروپایی این محصول با توجه به قیمت بالای آن برای صنایع صرفه اقتصادی ندارد، بنابراین اکثر صنایع ایرانی محصول مورد نیاز خود را از چین تامین می‌کنند.

فرهادی ادامه داد: ریز جلبک‌های تولیدی این شرکت در صنایع دارویی و غذایی کاربرد دارد و با توجه به قیمت آن می‌تواند جایگزین محصول وارداتی از چین شود.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

مجوز بهره‌برداری از نخستین حوضچه صیادی مردمی ساز بوشهر صادر شد

ش مرداد 1 , 1401
زمان مطالعه: 1 دقیقه مجوز بهره‌برداری از نخستین حوضچه صیادی مردمی ساز در روستای جزیره جنوبی گناوه بوشهر صادر شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، مجوز بهره‌برداری از نخستین حوضچه صیادی مردمی ساز در روستای جزیره جنوبی گناوه بوشهر صادر شد؛ همچنین با […]
بهره‌برداری،حوضچه صیادی،جزیره جنوبی گناوه بوشهر،سازمان بنادر و دریانوردی

همچنین بخوانید: