توسعه منطقه ویژه اقتصادی بندر امام(ره) با رعایت الزامات زیست محیطی

زمان مطالعه: 2 دقیقه



مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان اعلام کرد: در قالب همکاری مشترک با اداره کل حفاظت محیط زیست استان، برنامه‌های توسعه‌ای منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) بر پایه‌ الزامات زیست محیطی ادامه پیدا می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، بهروز آقایی در نشست با مدیرکل محیط زیست خوزستان با تاکید بر بررسی هرچه بهتر زمینه های همکاری دوجانبه، اظهارداشت: در منطقه ویژه اقتصادی بندرامام(ره) طرح‌های توسعه‌ای و سرمایه‌گذاری با اهمیتی برنامه‌ریزی شده که در چرخه‌ اقتصاد کشور تاثیرگذار خواهند بود.

مدیرمنطقه ویژه اقتصادی بندرامام(ره) خاطرنشان کرد: برخورداری از 40 پست اسکله با آبخور مناسب به طول هفت کیلومتر و تجهیزات پیشرفته و پرقدرت تخلیه و بارگیری همچنین ظرفیت‌سازی برای تخلیه، انبارش و بارگیری انواع گروه‌های کالایی موجب شده که این مجتمع بزرگ بندری بتواند نقش بسزایی در زنجیره‌ تأمین غذایی کشور به ویژه کالاهای اساسی ایفا کند. 

آقایی گفت: یکی از وظایف حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی حفاظت از سواحل و محیط زیست دریایی بوده و در این زمینه با سازمان حفاظت محیط زیست اهداف مشترکی از جمله  تعهد به کنوانسیون‌های “مارپل”، “رامپی” و “آب توازن کشتی‌ها” دارد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان افزود: اجرای پروژه های توسعه‌ای در مجتمع بندری امام(ره) می‌تواند تأثیر قابل توجهی در تقویت نقش استراتژیک کشورمان در منطقه و همچنین اعمال الزامات پدافند غیرعامل داشته باشد اما در این راستا تلاش می‌ شود تا در مسیر تحقق دستیابی به توسعه مورد نیاز در شاهراه کالای اساسی کشور، با افزایش الزامات محیط زیستی، اثرات منفی پروژه‌ها را به حداقل برسانیم. 

وی پایبندی اداره کل بنادر و دریانوردی استان به اجرای الزامات محیط زیستی را همواره در اولویت برنامه‌های توسعه‌ای بنادر خوزستان عنوان کرد و افزود: این رویه همواره در سال‌های گذشته تاکنون مورد توجه قرار گرفته که از جمله دستاوردهای این تعهد، کسب جایزه ملی  واحد خدماتی سبز ، کسب عنوان بندر برتر کشور بر اساس شاخص‌های عملکرد HSE، انتخاب این اداره کل به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در کنفرانس اقتصاد سبز برلین- آلمان است.

آقایی یادآور شد: به واسطه نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان بر تمامی پروژه‌های به بهره برداری رسیده، قطعا توسعه منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) در چارچوب زمان‌بندی های انجام شده محقق می شود.

محمد جواد اشرفی، مدیرکل محیط زیست خوزستان نیز در این نشست گفت: اداره کل بنادر و دریانور دی خوزستان همیشه در تعامل مثبت با سازمان حفاظت محیط زیست بوده و بر اجرای الزامات اهتمام داشته است؛ لذا با تعامل بین بخشی ، آینده این همکاری‌ها را می‌توان روشن ارزیابی کرد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

توسعه اقتصاد دریا با استفاده از ظرفیت‌های سرمایه گذاری در برنامه جامع همکاری ایران و چین

ی مرداد 2 , 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقه مرین‌پرس: اگرچه فعالیت‌های اقتصادی دریایی متفاوت به نظر می‌رسند، ولی عملاً دارای وجه اشتراک متعددی هستند که با استفاده از آن‌ها می‌توان مسیر توسعه بهره‌برداری از منابع دریاها را ترسیم کرد. گفتنی آن‌که تنها در این مسیر توسعه «اقتصاد دریا» می‌توان از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در «برنامه […]

همچنین بخوانید: