بیماری لکه سفید در مزارع میگوی خوزستان گزارش نشده است

زمان مطالعه: 1 دقیقه

مرین‌پرس/خوزستان سرپرست معاونت آبزی پروری اداره کل شیلات خوزستان گفت: تاکنون بروز بیماری لکه سفید در مزارع میگوی استان گزارش نشده است.

مرتضی سوری امروز، سوم مردادماه در جریان بازدید از مزارع مجتمع پرورش میگوی چوئبده آبادان با حضور کارشناسان اداره میگوی استان اظهار کرد: با توجه به رعایت حداکثری دستورالعمل های ابلاغی از سوی سازمان شیلات ایران و اداره کل دامپزشکی استان توسط بهره برداران و پرورش دهندگان میگو و نظارت های مستمر کارشناسان شیلات و دامپزشکی از ابتدای آماده سازی مزارع تا پایان دوره پرورش، عملکرد مزارع پرورشی میگو در مجتمع چوئبده با موفقیت در جریان بوده است.

به گزارش مرین‌پرس، وی با بیان اینکه خوشبختانه تاکنون بروز بیماری لکه سفید در مزارع میگوی استان گزارش نشده است، تصریح کرد: در سال جاری  ۴۲۵ هکتار از استخرهای مجتمع چوئبده به زیر کشت میگوی وانامی رفته است و امیدواریم امسال نیز مانند سال گذشته شاهد تولیداتی با کیفیت و کمیت مطلوب و رو به رشد باشیم.

این مقام مسئول با ارایه توصیه های فنی و بهداشتی لازم به بهره برداران فعال در این مجتمع ادامه داد: با توجه به افزایش بیومس موجود در استخرها و رشد میگوهای پرورشی، بهره برداران باید در طول دوره پرورش از هوادهی در استخرها استفاده کنند و با بهره گیری از راهنمایی های کارشناسان اداره میگوی استان در جهت بهبود مدیریت آب و غذادهی و پایش روزانه رشد و عوامل محیطی استخرها اقدام کنند.

انتهای پیام

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

گزارش تصویری کارگاه بین المللی توسعه تجارت با روسیه

د مرداد 3 , 1401
زمان مطالعه: 1 دقیقه همزمان با سفر دو روزه ولادمیر پوتین رئیس جمهور فدراسیون روسیه و هیئت همراه به ایران طی روزهای 28 و 29 تیرماه؛ سازمان توسعه تجارت ایران کارگاهی یک روزه با عنوان «کارگاه بین‌المللی آموزش توسعه تجارت با روسیه» را با حضور جمعی از تجار داخلی و […]

همچنین بخوانید: