بهره‌برداری از مجتمع تولیدی آبزیان در پاوه تا پایان سال جاری

زمان مطالعه: 2 دقیقه

فرزاد افضلی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با وجود کاهش منابع آبی و خشکسالی که در استان کرمانشاه به شکل جدی‌تر اتفاق افتاده تولیدات آبزیان در استان کاهش چندانی نداشت و در سال ۱۴۰۰ بیش از ۲۱ هزار تن تولید داشتیم که تلاش می‌شود تا پایان سال ۱۴۰۱ این رقم به ۲۳ هزار تن برسد.

وی افزود: در راستای افزایش تولیدات مجتمع تولیدی کلاران در روستای دشه پاوه با ظرفیت ۸۰۰ تنی تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد و در سال ۱۴۰۲ تولید خود را آغاز می‌کند و در سد داریان پاوه نیز تولید ماهی انجام می‌شود و با دانشگاه کردستان قرارداد بسته شده تا با مطالعات علمی، طرح‌های دانش‌بنیان در حوزه تولید آبزیان در استان کرمانشاه توسعه پیدا کند.

مدیرکل شیلات استان کرمانشاه تصریح کرد: پرورش ماهی در قفس یکی از پروژه‌های جدید و زودبازده است که در آن به کیفی نگری توجه ویژه می‌شود و تکثیر و پرورش ماهیان زینتی نیز سال به سال متقاضیان بیشتری پیدا کرده و در قالب پروژه‌های دانش‌بنیان مطرح است و ماهیان زینتی سطح و حجم کمی را اشغال کرده و شهرک‌های کشاورزی و صنعتی در این حوزه می‌توانند شرایط اشتغال و توسعه خوبی را هم در زمینه توسعه صادرات به کشورهای حاشیه خلیج فارس و هم استان‌های دیگر در داخل کشور ایجاد کنند.

افضلی در خصوص افزایش تولیدات آبزیان در استان کرمانشاه، عنوان کرد: پیگیر دریافت مجوز تخصیص آب برای فاز دوم مجتمع شهدای قصرشیرین بوده که با توجه به عملکرد خوب در فاز اول در سال‌های گذشته رتبه اول تولیدات ماهیان گرمابی در بین استان‌های غیر ساحلی را کسب کرده است.

وی ادامه داد: پس از سال‌ها پیگیری اسناد تک برگ و انتقال قطعی اراضی در فاز اول نیز انجام شده و به شکل بخش خصوصی در قالب شرکت تعاونی مجتمع شهدای قصرشیرین توسط مردم مدیریت می‌شود و طرح تلفیقی توأم پرورش میگو در آب شیرین در کنار پرورش ماهی گرمابی نیز در دست بررسی است که موجب درآمدزایی می‌شود.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

مهر تایید سهامداران بر عملکرد ۱۴۰۰ بیمه معلم / افزایش سرمایه بیمه معلم به ۷۵۰۰ میلیارد ریال

د مرداد 3 , 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقه به گزارش مرین‌پرس به نقل از روابط عمومی بیمه معلم، پس از استقرار اعضای هیئت رئیسه و دکتر غلامرضا حیدری کردزنگنه به عنوان ریاست مجمع و با حضور مدیرعامل، اعضای هیئت مدیره، نمایندگان بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، سازمان بورس و اوراق بهادار، حسابرس و بازرس […]

همچنین بخوانید: