استاندار : رضایتمندی مردم را با ارائه برنامه جامع در سواحل مازندران جلب کنیم

زمان مطالعه: 3 دقیقه

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی استانداری مازندران ، سید محمود حسینی پور در جلسه قرارگاه فرهنگی و اجتماعی سواحل و تفرجگاه استان های شمالی که  با حضور سردار اشتری فرمانده کل انتظامی کشور در ساری برگزار شد ، افزود : بدلیل حضور پرتعداد مردم در سواحل ، این مناطق از جایگاه اجتماعی زیادی برخودار است و باید متناسب با ارزش های نظام جمهوری اسلامی برنامه ها را طراحی و اجرا کنیم .

وی ادامه داد : محدود شدن سواحل توسط دستگاههای دولتی باعث شده بود که مردم قادر به استفاده از آنها را نداشته باشند که با آزادسازی حریم 60 متری سواحل ،اتفاق مهمی رخ داد و این دسترسی ها برای همگان فراهم شده است .

به گفته حسینی پوریکی از هنرهایی که باید بکار بگیریم  این است که  تهدیدات را به فرصت تبدیل کنیم چرا که بخش اعظمی از مردم کشور ما تمایل دارند از سواحل استان های شمالی بهره مند شوند این یک نیاز اساسی است .

وی افزود : مازندران در تعطیلات مختلف ملی و مذهبی مسافران زیادی را در خود پذیرا است که هماهنگی برای ارائه خدمات به این تعداد افراد نیازمند انجام برنامه ریزی و اقدامات لازم است.

حسینی پور همچنین در باره حضور گردشگران خارجی در مازندران نیز گفت : سالانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار گردشگر خارجی به استان سفر می کنند که بیشتر آنان از فضای ساحلی این خطه بهره مند می شوند بنابراین ارائه خدمات مناسب بازخورد خوبی برای رونق صنعت گردشگری خواهد داشت.

نماینده عالی دولت در مازندران بیان داشت: در حوزه آزادسازی ساحل تهدیداتی وجود داشت که ستادی در استانداری تشکیل شد تا این مشکل عدم دسترسی مردم به این سواحل برچیده شود و به رغم آزادسازی سواحل در آمار مربوط به جان باختن افراد در سواحل شاهدیم که نسبت به سال ۹۸ قبل از کرونا هم اکنون بیش از ۵۰ درصد کاهش تلفات جانی را داشته ایم .

استاندار مازندران با توجه به وضعیت ناهنجاری ها در سواحل دریا گفت : نیروی انتظامی متخصص در حوزه سواحل در استان فعال می شوند که بتوانند فعالیت در این امور را به انجام برسانند .

وی افزود :اگر ناجا بتواند در سواحل نیروی مختص ساحل ایجاد کند ؛همانطوری که در برخی کشورها مجموعه نیروهای ساحل نیروهای منتسب به نیروی انتظامی هستند و آموزش های لازم را فرا می گیرند ،مازندران نیز این عزم را دارد تا این وضعیت را بوجود بیاورد.  برای این موضوع باید  برنامه داشته باشیم که غفلت از آن کار باعث می شود تا مسائل سواحل ساماندهی نشود .

وی تصریح کرد: تقاضا داریم که مجموعه انتظامی استان باید تقویت شوند و سرمایه و امکاناتی که الان دارند در حد یک استان است ولی در سطح ملی خدمات می دهیم.

حسینی پور توضیح داد : به طور مثال در بحث راهور و با هماهنگی میان چند استان تهران ، البرز و مازندران حدود ۶۰ درصد کاهش ترافیک را داشته ایم و ترافیک خودرویی ۱۲ ساعته در جاده های استان با تدابیر صورت گرفته کاهش محسوسی یافته است .

وی ادامه داد : در حالی که مازندران استان پرتردد و شلوغ در ایام سال به شمار می رود اما این استان آزاد راه ندارد و این موضوع باعث شده تا مردم ساعت ها در ترافیک معطل باقی بمانند .

مازندران بیش از ۴۴۰ کیلومتر از سواحل جنوبی دریای خزر را در اختیار دارد و ۱۵ شهرستان از ۲۲ شهرستان استان هم دارای ساحل و تفرجگاه ساحلی هستند. 

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

بازدید رئیس قوه قضائیه از گمرک بوشهر

پ مرداد 6 , 1401
زمان مطالعه: 3 دقیقه به گزارش مرین‌پرس از بوشهر، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محسنی اژه‌ای صبح امروز در نخستین برنامه سفر استانی خود به بوشهر طی هیئت عالی رتبه قضائی از انبار و محل دپو کالاهای رسوبی و متروکه گمرک بوشهر و انبار سازمان جمع‌آوری اموال تملیکی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی […]

همچنین بخوانید: