ذخیره سازی ۲.۷ میلیارد بچه میگو / پیش بینی تولید ۳۴ هزارتن میگوی پرورشی در بوشهر

زمان مطالعه: 2 دقیقه

علی بازدار روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: امسال از ۹۹ هزار جفت مولد میگو ۲۶ هزار جفت آن در ۲۱ مرکز تکثیر این استان به کار گرفته شد که از این میزان ۲میلیارد و ۹۰۰ میلیون تا سه میلیارد قطعه بچه میگو تولید شد.

وی بیان کرد: مازاد بچه میگوی تولیدی استان بوشهر به استان‌های همجوار از جمله خوزستان ارسال شده است.

مدیرکل شیلات استان بوشهر اظهار کرد: این میزان بچه میگو در پنج هزار و ۴۴۰ استخر در قالب ۳۸۰ مزرعه پرورش میگو  ذخیره سازی و براساس برنامه ریزی انجام شده و با توجه به ذخیره سازی لاروهای میگو پیش بینی می‌شود امسال ۳۴ هزار تن میگوی پرورشی در استان بوشهر تولید شود.

وی گفت: امسال ۱۲ سایت پرورش میگو شامل رودحله، دلوار ۱ و ۲، بویرات، موند شمالی، بندر ریگ، موند غربی، رودشور جنوبی، شیف، توسعه بامداد شیف، بردستان، رود شور شمالی به مساحت ۶هزار و ۴۶۰ هکتار به زیر کشت رفته است.

مدیرکل شیلات استان بوشهر یادآور شد: کار ذخیره سازی بچه میگو در استخرهای پرورش از ادریبهشت شروع و تا پایان تیرماه ادامه داشت و کار برداشت نیز از یکم شهریور آغاز و تا آخر آبان ماه ادامه دارد. 

به گفته بازدار در زمان حاضر هیچ یک از استخرهای پرورش میگو در استان بوشهر دچار بیماری و مشکلی نیستند.

وی اظهار کرد: پارسال از سطح پنج هزار و ۵۰۰ هکتار سطح زیر کشت و ذخیره سازی ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون قطعه بچه میگو، ۲۸ هزار تن میگوی پرورشی در استان بوشهر تولید شد.

بازدار گفت: پرورش دهندگان میگو ملزم به رعایت دستورالعمل‌های فنی، بهداشتی و اصول ایمنی زیستی در زمان عملیات پرورش هستند.

وی اظهار کرد: همچنین در راستای پایداری صنعت پرورش میگو و جلوگیری از بروز بیماری رعایت تراکم استاندارد ذخیره سازی در استخرهای پرورش از سوی پرورش دهندگان ضروری است.

بازدار اضافه کرد: با توجه به اینکه ۸۰ درصد میگوی پرورشی تولیدی در استان بوشهر به خارج کشور صادر می‌شود این صنعت نقشی مهم در اشتغال، رونق اقتصادی و ارزآوری دارد.

مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: این استان با توجه به مزیتی که در بخش پرورش میگو دارد؛ سال گذشته بیش از ۵۰ درصد میگوی پرورشی کشور را تولید کرد.

  

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

سازمان بنادر در جذب نیروی انسانی، مستثنی شود/ مجلس؛ حامی و همراه سازمان بنادر در تامین نیروی انسانی است/ آمادگی کامل کمیسیون عمران مجلس برای رفع دغدغه‌های سازمان بنادر

د مرداد 10 , 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقه عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سازمان بنادر و دریانوردی باید در زمینه جذب نیروی انسانی مستثنی شود،‌ گفت: تسهیل فرآیند جذب نیروی انسانی در این سازمان باید در دستورکار قرار گیرد و مجلس در این زمینه همراه و حامی است […]
غلامرضا شریعتی،عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی،سازمان بنادر و دریانوردی

همچنین بخوانید: