مزارع پرورش ماهی سیل‌زده لرستان فاقد بیمه هستند

زمان مطالعه: 1 دقیقه

“کیارش بیرانوند” روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی مبنی بر ورود سامانه بارشی مانسون به جو کشور و به تبع آن لرستان، هشدارهای لازم به مزرعه‌داران پرورش ماهی داده شد اما در سیل ۲ روز گذشته الیگودرز ۳۰ مزرعه پرورش ماهی دچار خسارت جدی شدند.

وی با بیان اینکه با این سیل حدود یکهزار تن تولید ماهی در استان کاهش یافته است ادامه داد: در بارندگی های روز گذشته سلسله و الیگودرز نیز حدود ۱۰ مزرعه پرورش ماهی دچار خسارت شد که میزان کاهش تولید این واحدها در حال بررسی است و به زودی اعلام خواهد شد.

وی در خصوص جبران خسارت سیل اخیر به پرورش دهندگان ماهی گفت: تاکنون هیات دولت مصوبه ای در این خصوص نداشته است اما چنانچه این واحدها بیمه بودند، اکنون منتظر مصوبه جبران خسارت ها نمی ماندند و نسبت به دریافت غرامت خود اقدام می کردند اما دلایل مالی مانع عدم استقبال از بیمه مزارع شده است.

مدیرکل شیلات لرستان اضافه کرد: در حال حاضر ۶۰۰ مزرعه پرورش ماهی در استان وجود دارد که از این مزارع ۲۸ تا ۳۰ هزارتن ماهی تولید می شود که در سال آینده به بیش از ۳۵ هزار تن می رسد.

بیرانوند با بیان اینکه برای تولید پنج تن ماهی سردآبی یک شغل به صورت مستقیم و ۲ شغل غیرمستقیم ایجاد می‌شود اظهار داشت: برای تولید ۳۰ هزار تن ماهی در کارگاه‌ها و مجتمع‌های پرورش ماهی استان حداقل برای ۱۴ هزار و ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم شغل ایجاد شده است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

مزارع نوار مرزی ظرفیت‌ مهم گلستان برای توسعه آبزی‌پروری است

د مرداد 10 , 1401
زمان مطالعه: 1 دقیقه به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل شیلات گلستان، اسماعیل جباری در بازدید از مزارع پرورش ماهیان گرمابی حاشیه رودخانه اترک از جمله مجتمع پرورش ماهیان گرمابی آلاگل اظهارداشت: مدیریت شیلات استان آماده شنیدن مشکلات پرورش‌دهندگان و همکاری با آنان در همه زمینه‌هاست. وی افزایش تولید […]

همچنین بخوانید: