موفقیت آزمون‌ های دستگاه تولید انرژی با موج و مکش دریا

زمان مطالعه: 2 دقیقه

دستگاه یونی ویو ۲۰۰ با موفقیت آزمون ‌های دریایی برای تولید انرژی از امواج آب را در کینگ ایلند استرالیا پشت سر گذارده است.

به گزارش مرین‌پرس از نیواطلس، دستگاه یادشده که توسط مؤسسه ویو سوئل انرژی تولید شده یک سکوی دریایی است که از حفره‌های ایجاد شده برای تغییرات در فشار هوا، به حرکت درآوردن یک توربین و تولید و بازگرداندن انرژی به ساحل استفاده می‌کند.

نتایج به دست آمده از این دستگاه بعد از یک سال آزمایش و استفاده مؤثر و امیدبخش بوده است. این سکو یک دستگاه شناور است که می‌تواند به هر مکان ساحلی منتقل شده و به شبکه انرژی محلی متصل شود.

طراحی آن نیز به گونه‌ای است که موج‌های مکرر، آب را وارد یک محفظه بتنی ویژه طراحی کرده، هوای داخل محفظه را تحت فشار قرار می‌دهد و سپس با عقب نشینی آب، خلاء قدرتمندی تولید می‌کند که هوا را از طریق یک توربین در بالا می‌مکد و برق تولید می‌کند که این انرژی از طریق یک کابل به شبکه تغذیه متصل می‌شود.

در نتیجه، از کل ستون آبی که وارد محفظه این سکو می‌شود، انرژی دریافت می‌شود. به گفته تیم تحقیقاتی، این سکو کارآمدتر از دستگاه‌های انرژی ساز مبتنی بر موج صرف است که فقط انرژی را از سطح یا کف دریا برداشت می‌کنند.

طراحی توربین‌های این محصول بسیار ارزان‌تر و ساده‌تر از توربین‌های مشابه است و دوام آنها نیز قابل توجه بوده، زیرا وقتی موج بزرگی به آن‌ها پاشیده می‌شود، آب نمک زیادی در داخل آنها باقی نمی‌ماند. در واقع، تمام قطعات متحرک این دستگاه در بالای خط آب قرار دارند، واقعیتی که به افزایش عمر مفید آن و همچنین بی ضرر کردن آن برای آبزیان و موجودات دریایی کمک می‌کند.

طراحی یونی ویو استفاده از آن را در موج شکن‌ها و در محیط دیوارهای دریایی آسان می‌کند، جایی که محل اجرای طرح‌های مقابله با فرسایش ساحلی خاک است. با توجه به موفقیت نمونه ۲۰۰ کیلوواتی این سیستم طی مدت ۱۲ ماه برای تولید انرژی پاک احتمال تولید انواع دیگری از آن در آینده وجود دارد.

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

سمینار آموزشی با هدف آشنایی آخرین اطلاعات طراحی و اجرای کاربردی مرکز داده برگزار شد/ ضرورت توجه حداکثری به امنیت اطلاعات

س مرداد 11 , 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقه با همکاری مدیریت HSE (ایمنی، بهداشت و محیط زیست) و اداره کل فاوا (فناوری اطلاعات و ارتباطات) سازمان بنادر و دریانوردی، سمینار آموزشی آشنایی با آخرین اطلاعات طراحی و اجرای کاربردی مرکز داده برگزار و بر ضرورت توجه حداکثری به امنیت اطلاعات، تاکید شد. […]
برگزاری سمینار با هدف آشنایی آخرین اطلاعات طراحی و اجرای کاربردی مرکز داده

همچنین بخوانید: