دانش فنی تولید ماهیان بومی به بخش خصوصی واگذار می‌شود

زمان مطالعه: 2 دقیقه

مرین‌پرس/خوزستان رییس پژوهشکده آبزی‌پروری آب‌های جنوب کشور گفت: دانش فنی تولید و تکثیر ماهیان بومی مانند زبیدی، شانک، هامور و غیره را در اختیار داریم و اگر هر بخش خصوصی به ما مراجعه کند صفر تا صد دانش فنی را در اختیار او قرار خواهیم داد.

حسین هوشمند در مراسم رونمایی از طرح مولدسازی ماهی دریایی سی باس که امروز، ۱۲ مردادماه در بندر امام برگزار شد، اظهار کرد: دانش فنی تولید و تکثیر ماهیان بومی مانند زبیدی، شانک، هامور و غیره را در اختیار داریم. اگر هر بخش خصوصی به ما مراجعه کند صفر تا صد دانش فنی تولید این گونه ها را در اختیار او قرار خواهیم داد.

همچنین آقارضا فتوحی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان در این مراسم عنوان کرد: با توجه به آمارهای ارایه شده در بحث تولید شیلات، استان خوزستان می تواند تا یک میلیون تن تولید ماهی داشته باشد.

به گزارش مرین‌پرس، وی افزود: در بازار حوزه خلیج فارس هر کیلوگرم از این ماهی سی باس که تولید می شود ۷۰۰ هزار تومان قیمت دارد که در این صورت درامد زا خواهد بود و تنها بخش خصوصی می تواند آن را توسعه دهد.

فتوحی تصریح کرد: بنابراین باید توجه ویژه ای به مراکز تحقیقاتی شیلاتی شود. اقتصاد دریا در دنیا بیش از ۳۷ درصد است در حالی که این آمار در کشور ما ۲و نیم تا ۳ درصد است و این یکی از مشکلاتی است که باید پیگیری شود .ما هم در زمینه زیرساخت همکاری خواهیم کرد.

فتح اله ابوعلی مدیرکل شیلات خوزستان نیز اظهار کرد: مجموعه ما در سال ۹۸ تشکیل شد و ما در شیلات خوزستان از تقاضا به سمت تولید می آییم. دفتر تجاری در ارمنستان داریم و ترکیه را به عنوان رقیب خود می بینیم و معتقد هستیم ماهی ما باید ۴ دلار قیمت داشته باشد.

وی افزود: خوزستان ۲۰ درصد تولید ناخالص کشور را دارد و حتی یک دستگاه آی کیو اف ندارد و این مشکل جدی استان ما است.

ابوعلی تصریح کرد: نبود دستگاه ای کیو اف را از مشکلات جدی فرآوری استان می دانیم که در حال حاضر ۸ میلیارد تومان قیمت دارد و باید این مساله را حل کرد.

انتهای پیام

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

بازدید مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از پروژه ساخت کشتی در صدرا(+تصویر)

چ مرداد 12 , 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقه به گزارش مرین‌پرس، در این بازدید که روز سه‌شنبه یازدهم مرداد ماه جاری انجام گرفت، نائب رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، عضو هیئت مدیره و معاون مالی و سرمایه گذاری، معاون توسعه ناوگان و نیز مدیر دفتر مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران […]

همچنین بخوانید: