قرارداد مشارکت در تولید ماهیان دریایی با بخش خصوصی در خوزستان منعقد شد

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش خبرنگار ایرنا بر اساس این قرارداد بخش خصوصی در زمینه تولید بچه ماهی های دریایی سی باس دریایی آسیایی در ایستگاه تحقیقاتی ماهیان دریایی بندر امام خمینی(ره) وابسته به پژوهشکده آبزی پروری آبهای جنوب کشور، انتقال بچه ماهی به پرورش دهندگان و در نهایت تولید، بسته بندی و صادرات آن براساس استانداردهای بین المللی همکاری خواهد کرد.

در این آیین اعلام شد با دستیابی به دانش بیوتکنیک تولید بچه ماهی های سی باس دریایی در ایستگاه تحقیقاتی ماهیان دریایی بندر امام خمینی(ره) ، از خروج سالانه ۱۲میلیون ارز از کشور برای واردات بچه ماهی سی باس جلوگیری خواهد شد و با تولید آن در خوزستان، شرایط لازم برای صادرات این نوع آبزیان به کشورهای اروپایی و آسیایی و ارزآوری فراهم خواهد شد.

معاون وزیر جهادکشاورزی و رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در آیین امضای این قرارداد گفت: ما آمادگی داریم کارهای تحقیقاتی در بخش شیلات را به طور کامل در اختیار بخش خصوصی قرار دهیم.

سید مجتبی خیام نکویی با بیان اینکه پیش از این بچه ماهی سی باس با خروج بخشی از منابع ارزی کشور، از خارج وارد می شد و تولید آن را بسیار محدود می کرد، گفت: ماهی سی باس قابلیت پرورش در آب‌های شور، لب شور و شیرین را دارد از این رو آبزی پروران در سراسر کشور می‌توانند از این دستاورد مهم علمی کشور در حوزه شیلات، امنیت غذایی کشور را با تولید مواد پروتیینی ارتقا دهند.

حسین هوشمند رییس پژوهشکده آبزی پروری آبهای جنوب کشور نیز با بیان اینکه در خوزستان ۳.۸میلیارد متر مکعب پساب کشاورزی وجود دارد افزود: تولید میگو و ماهی سی باس در پساب های کشاورزی فرصتی بی نظیر برای تولید مواد پروتئینی و ایجاد اشتغال فراهم خواهد کرد.

به گزارش ایرنا پروژه دانش بنیان مولدسازی و تکثیر مصنوعی ماهی سی باس دریایی آسیایی روز چهارشنبه با حضور رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و رییس موسسه تحقیقاتی علوم شیلاتی کشور در ایستگاه تحقیقاتی ماهیان دریایی بندر امام خمینی (ره) وابسته به پژوهشکده آبزی پروری آب‌های جنوب کشور به بهره برداری رسید.

تولیدات سالانه شیلاتی در خوزستان حدود ۱۴۰هزار تن است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

بندر سالیانکا یکی از پایه‌های سکوی تجارت ایران به روسیه است

چ مرداد 12 , 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقه به گزارش مرین‌پرس به نقل از فارس، رئیس اتاق بازرگانی گیلان در رأس هیئتی تجاری وارد بندر سالیانکا آستراخان روسیه شد ‌و از تأسیسات و امکانات بندر ایرانی سالیانکا بازدید کردند. هادی تیزهوش تابان رئیس اتاق بازرگانی گیلان در رأس هیئتی از بازرگانان در بازدید از […]

همچنین بخوانید: