بررسی و شناسایی عوامل آلودگی ساحل کنگان ادامه دارد

زمان مطالعه: 1 دقیقه



مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر با بیان اینکه ضرورت دارد دستگاه ها و مجموعه های مختلف در مقابله با آلودگی سواحل کنگان همکاری کنند، گفت: بررسی‌ و شناسایی عوامل آلودگی گسترده در ساحل کنگان ادامه دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، ‌ محمد شکیبی نسب اظهار کرد: به محض اطلاع از آلودگی نفتی در منطقه کنگان و بنک تیم مقابله با آلودگی به منطقه اعزام شد و در بررسی اولیه منشاء این آلودگی انتقال نفت خام از کشتی به کشتی عنوان شد.

وی بیان کرد: در تصاویر هوایی و بررسی‌های بعدی مشخص شد تاربال‌ها یا همان گلوله‌های قیرمانند در طول ده‌ها کیلومتر موجب آلودگی شده اند که منشاء آن به احتمال زیاد چاه‌های فروزان است که برای اطمینان بیشتر همچنان بررسی‌ها ادامه دارد.

شکیبی نسب ادامه داد: با توجه به وسعت آلودگی برای پاکسازی نیاز به مشارکت مردمی و سایر دستگاه‌ها و صنایع است، زیرا بی توجهی به این موضوع موجب صدمه به محیط زیست می‌شود.

وی اظهار کرد: سازمان بنادر در سنوات اخیر بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان تجهیزات، امکانات و شناور برای پاکسازی سواحل خریداری کرده است تا محیط زیست کمتر دچار آسیب شود.

شکیبی نسب با تاکید بر ضرورت احساس مسئولیت تمام دستگاه‌های متولی برای مقابله با آلودگی دریایی ادامه داد: در حوزه محیط زیست دریایی باید همت گروهی و گسترده ای در راستای حفظ محیط زیست دریایی صورت گیرد چراکه در صورت بی مسئولیتی، بدون تردید آسیب جدی به محیط زیست و بویژه سواحل بوشهر (به واسط وجود چاه های متعدد نفتی) وارد خواهد شد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

عصر طلایی، اما رو به افول کشتی‌های نفتکش جهان

چ مرداد 19 , 1401
زمان مطالعه: 1 دقیقه به گزارش مرین‌پرس خبرگزاری رویترز به نقل از مؤسسه Castor Group گزارش داد: تخریب و اوراق کشتی‌های نفتکش بزرگ که در حال حاضر درآمد روزانه آن‌ها به حداقل ۳۵ هزار دلار افزایش یافته در چند سال آینده، یکی از بزرگترین چالش‌های صنعت حمل‌و‌نقل خواهد بود، زیرا […]

همچنین بخوانید: