مأموریت‌ها نزدیک تنگه تایوان کامل شد

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، پس از آغاز رزمایش های حدود یک هفته ای چین در بخشی از قلمرو سرزمینی خود، ارتش این کشور امروز چهارشنبه اعلام کرد که مأموریت ها در تنگه تایوان کامل شده و نظامیان پکن آماده رزم هستند.

ارتش چین با صدور بیانیه ای در این باره اعلام کرد که مأموریت‌های مختلف این رزمایش با موفقیت انجام شده است؛ این در حالیست که بر اساس گزارش این خبرگزاری، فرماندهی حوزه شرقی ارتش چین ضمن اشاره به انجام شدن مأموریت های رزمایش نظامی اطراف تایوان، هشدار داد که نیروهای پکن به صورت آماده برای رزم باقی می‌ مانند.

در بیانیه صادره از سوی ارتش چین در این خصوص آمده است که نیروهای این کشور تحولات اوضاع در تنگه تایوان را به دقت زیر نظر داشته، به طور منظم گشت زنی کرده و به آموزش نظامی ادامه خواهند داد تا همواره آماده رزم باشند.

رزمایش های چین در آب های سرزمینی خود در اطراف تنگه تایوان پس از آن انجام شد که نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا سه شنبه هفته گذشته به‌ رغم هشدارهای پکن، وارد جزیره تایوان شد و چین در واکنش به این اقدام تحریک‌ آمیز واشنگتن، ضمن تحریم پلوسی و خانواده‌ اش، از روز پنجشنبه هفته پیش رزمایش نظامی گسترده‌ ای را در اطراف جزیره تایوان آغاز کرد.

پکن تایوان را بخشی از قلمرو خود و اقداماتی همچون سفر پلوسی را نقض سیاست «چین واحد» می داند. این در حالی است که آمریکا در ادامه سیاست‌ های جنگ‌ طلبانه خود همچنان به حمایت و فروش اسلحه به تایوان ادامه داده است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تعیین تکلیف 30 کانتینر بلاتکلیف در بندر بوشهر آغاز شد

چ مرداد 19 , 1401
زمان مطالعه: 1 دقیقه مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر با ارائه گزارشی جامع مبنی بر بلاتکلیفی 13 ساله 30 کانتینر در این بندر و تدبیر و اهتمام ویژه رئیس قوه قضاییه در سفر به بوشهر گفت: تعیین تکلیف این کانتینرها در این بندر آغاز شد.   به […]
تعیین تکلیف 30 کانتینر بلاتکلیف در بندر بوشهر آغاز شد

همچنین بخوانید: