تعیین تکلیف 30 کانتینر بلاتکلیف در بندر بوشهر آغاز شد

زمان مطالعه: 2 دقیقه



مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر با ارائه گزارشی جامع مبنی بر بلاتکلیفی 13 ساله 30 کانتینر در این بندر و تدبیر و اهتمام ویژه رئیس قوه قضاییه در سفر به بوشهر گفت: تعیین تکلیف این کانتینرها در این بندر آغاز شد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد شکیبی نسب با اعلام‌این‌مطلب ، توضیح داد: عملیات کانتینری در بندر بوشهر از سال 1382 آغاز شد و تا به امروز 2 میلیون و 110 هزار کانتینر در این بندر تخلیه و بارگیری شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر ادامه داد: از سال 1382 به عنوان سال آغاز عملیات کانتینری در بندر بوشهر به مدت هفت سال سیستم ثبت اطلاعات کانتینرها به صورت دستی و کاغذی بود که از سال 89 با تغییر رویکرد حمل و نقل کانتینری و رفتن به سمت و سوی تجارت الکترونیک، سازمان بنادر  سامانه های کانتینری و کالای عمومی را تهیه کرد که انتقال اطلاعات از سیستم دستی ثبت اطلاعات کانتینرها به سیستم الکترونیکی را به همراه داشت.

وی اظهار کرد: در آن مقطع شمار زیادی کانتینر در بندر وجود داشت که ثبت سامانه شدند اما 30 کانتینر بلاتکلیف در بندر بوشهر بود، با استعلام از شرکت های کشتیرانی، مشخص شد به دلیل عدم مراجعه صاحبان کالا، در شرکت های کشتیرانی اطلاعات و سابقه‌ای از آنها وجود ندارد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر افزود: در این راستا به محض اطلاع از قطعیت فاقد مالک بودن کانتینرها سریعا موضوع به مراجع قضایی در استان بوشهر اطلاعی رسانی شد و در آیینی با حضور معاون دادستان بوشهر پلمب کانتینرها شکسته و محتویات آن نیز مشخص شد.

شکیبی نسب اظهار کرد:به استثنای یک کانتینر حاوی برنج فاسد، محتویات سایر کانتینرها شامل یخچال، تلویزیون، کولر، ضبط صوت و پمپ باد است که با توجه به نداشتن تاریخ انقضاء همچنان قابلیت استفاده دارند.

وی تاکید کرد: در موضوع انبارها و محوطه ها، تمام کالاها و کانتینرها سالانه در سامانه‌های کانتینری و کالای عمومی سازمان بنادر و دریانوردی انبارگردانی می شوند تا شاهد هیچگونه مغایرتی در بخش کالاها و کانتینرها نباشیم.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

مانور موفق اطفای حریق مخازن مایعات نفتی در مجتمع بندری انزلی

چ مرداد 19 , 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقه مانور اطفای حریق مخازن مایعات نفتی در مجتمع بندری انزلی با موفقیت انجام شد.   به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، مانور اطفای حریق مخازن مایعات نفتی در مجتمع بندری انزلی با هدف ارزیابی و شناسایی ریسک های موجود در […]
مانور موفق اطفای حریق مخازن مایعات نفتی در مجتمع بندری انزلی

همچنین بخوانید: