عبور ۱۱ جنگنده و ۶ کشتی چینی از نزدیکی تایوان

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع جزیره تایوان با صدور بیانیه ای اعلام کرد: ارتش آزادیبخش خلق چین امروز یکشنبه ۱۱ فروند هواپیمای نظامی و ۶ کشتی جنگی را به نزدیکی تایوان فرستاد.

وزارت دفاع تایوان در این خصوص ادامه داد: چین ۲ جنگنده جی-۱۱، ۲ جنگنده جی-۱۶، ۲ جی-۱۰، ۴ سوخو-۳۰ و یک فروند هواپیما هشدار دهنده و کنترل زودهنگام هوابرد «کی‌ جی-۵۰۰» را به منطقه شناسایی دفاع هوایی تایوان فرستاده است.

وزارت دفاع تایوان در این بیانیه اضافه کرد که این جزیره یک گشت هوایی برای نظارت بر وضعیت به منطقه اعزام کرد و همچنین سامانه های موشکی ضدهوایی را نیز مستقر کرده است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، در مجموع از روز روز چهارشنبه، تایوان فعالیت ۲۲ هواپیمای نظامی چینی را در نزدیکی این جزیره ثبت کرده است.

ارتش آزادیبخش خلق چین در واکنش به سفر نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، رزمایش‌ های گسترده ای را با استفاده از موشک، هواپیما و کشتی‌ های جنگی برگزار کرد.

رزمایش از ۱۳ مرداد در ۶ منطقه در منطقه آبی اطراف جزیره آغاز شد و قرار بود ظهر ۱۶ مرداد به پایان برسد اما ادامه یافت. تنها در چهارشنبه هفته گذشته، فرماندهی رزمی منطقه شرق ارتش آزادیبخش خلق چین اعلام کرد که وظایف تعیین شده به عنوان بخشی از اقدامات نظامی نزدیک تایوان با موفقیت انجام شده است.

سفر جنجالی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، که بی توجه به هشدارهای چین صورت گرفت، موج تازه ای از تنش‌ها را در روابط متشنج پکن و واشنگتن به راه انداخته است.

پکن، تایوان را بخشی از قلمرو خود می‌ داند و سفر پلوسی را نقض فاحش سیاست «چین واحد» توصیف و علاوه بر اعمال تحریم‌ های تجاری علیه تایوان، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و خانواده وی را تحریم کرده است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

افزایش ۴۰ برابری ورود کشتی‌های کروز به ترکیه

ی مرداد 23 , 1401
زمان مطالعه: 1 دقیقه مرین‌پرس عادل کارائسماعیل اوغلو، وزیر حمل و نقل و زیرساخت ترکیه اعلام کرد که تعداد کشتی‌های تفریحی پهلو گرفته در بنادر ترکیه در هفت ماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴۰ برابر افزایش یافته و به ۴۳۷ کشتی رسیده است. به […]

همچنین بخوانید: