تاسیس موزه شیلات گیلان در بندرانزلی

زمان مطالعه: 2 دقیقه

مرین‌پرس/گیلان مدیرکل میراث فرهنگی گیلان از تاسیس موزه شیلات گیلان در شهر بندرانزلی خبر داد و گفت: با هدف حفظ و حراست از این میراث گرانبها و با بررسی های انجام شده، مقرر شد اداره کل میراث گیلان فهرست برداری و ثبت این اقلام را براساس قوانین و ضوابط اموال فرهنگی و تاریخی بر عهده بگیرد.

ولی جهانی در دیدار با مدبرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان، با اشاره به سرمایه‌گذاری قطعه ۸۲ طرح مارینا در بندرانزلی، اظهار کرد: با بررسی های انجام شده مقرر شد این طرح در ساحل شهر بندرانزلی با حجم سرمایه گذاری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد تومانی و پیش‌بینی اشتغالزایی برای حدود ۱۵۰ نفر به زودی در دستور کار قرار بگیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان ضمن تشریح جزییات پروژه مارینا در بندرانزلی افزود: بندرانزلی با توجه به امکانات و زیرساخت های شهری، طبیعت زیبا و آثار ملی ثبت شده و محبوبیت بین گردشگران، مکان بسیار مناسبی برای دهکده دریایی یا مارینا محسوب می شود.

وی بیان کرد: فراخوان های لازم برای اجرای این طرح انجام شده و با تعیین سرمایه گذار به زودی اقدامات لازم در این زمینه انجام خواهد شد.

جهانی همچنین از تاسیس موزه شیلات گیلان در شهر بندرانزلی خبر داد و با اشاره به قدمت صد ساله وسایل آموزشی و تحقیقاتی شیلات استان، عنوان کرد: با هدف حفظ و حراست از این میراث گرانبها و با بررسی های انجام شده، مقرر شد اداره کل میراث گیلان فهرست برداری و ثبت این اقلام را براساس قوانین و ضوابط اموال فرهنگی و تاریخی بر عهده بگیرد.

وی با بیان اینکه مجموعه بناهای تاریخی شیلات گیلان با توجه قدمت ۱۵۰ ساله آن در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است، افزود: طی بازدیدی که به همراه مدیرکل شیلات گیلان، رئیس مرکز تحقیقات و مدیر شرکت ماهیان خاویاری از این بنای تاریخی داشتیم، قرار است به زودی در محوطه این مکان، موزه تاریخی شیلات ایران تاسیس شود.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان اضافه کرد: قرار است پروپوزال این طرح توسط دستگاه های مرتبط در این زمینه نوشته شده و مراحل اخذ مجوز آن به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور ارسال شود.

انتهای پیام

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تداوم گرما و شرجی نفسگیر ساکنان مناطق ساحلی خوزستان را کلافه کرد

د مرداد 24 , 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقه مدیرکل هواشناسی خوزستان در این ارتباط به مرین‌پرس گفت: در بررسی نقشه‌های پیش‌یابی به علت جنوبی بودن جریان جوی‌، شاهد افزایش رطوبت و شرجی صبحگاهی و شامگاهی در اغلب شهرهای ساحلی هستیم. محمد سبزه زاری افزود: با تقویت دوباره سامانه پرارتفاع جنب حارّه‌ای و نسیم دریا […]

همچنین بخوانید: