سانـی از ایـزوایکـو راهـی جـام جهـانـی فـوتبال در قطـر – ایزوایکو

زمان مطالعه: 2 دقیقه







 

به گزارش حوزه ارتباطات و امور بین الملل مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) صبح روز چهارشنبه 26 مرداد 1401 مسافربری، تفریحی با نام سانی جهت انجام تعمیرات دوره ای وارد درای داک این مجتمع صنعتی شد.

این شناور با طول 172 متر، عرض 23 متر و آبخور 5.8 متر بزرگترین شناور کروز موجود در کشور است که تحت مالکیت شرکت مکین دریای کیش میباشد.

 

 

شناور تفریحی مسافری سانی  با دارا بودن 9 طبقه 77 كابين مسافری و 110 اتاق در مجموع 417 تخت اقامتي در خود جای داده است که  امکان پذیرش بیش از ۵۰۰ مسافر را دارد.

۳۵۰۰ متر فضای رستورانی، ۲ سالن سینما، اتاق مطالعه، کتابخانه، اتاق بازی کودکان و سالن برگزاری همایش ها و مراسم جشن از دیگر امکانات این شناور می‌باشد  که جهت حضور در رویداد جام جهانی 2022 قطر مهیا میگردد.

این کشتی قابلیت جابجایی همزمان 250 خودرو با سرنشین را داراست و برای سوار و پیاده شدن مسافران علاوه بر رمپ انتهایی، ۸ درب جانبي نیز در قسمت های مختلف کشتی تعبیه شده است تا تخلیه بار و سوار و پیاده شدن مسافران به سهولت امکان پذیر باشد.

 

ایزوایکو در کارنامه خود ساخت و تعمیر شناورهای تفریحی و مسافری را دارد اما برای اولین بار است عملیات تعمیرات یک شناور مسافری با این ابعاد در داخل کشور انجام میگردد که نشان از توانمندی ایزوایکو و مهندسین صنعت دریایی کشور دارد.

مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران یک منطقه ویژه اقتصادی با وسعت 1100 هکتار و بزر گترین زیرساخت صنایع دریایی کشور است . این مجتمع در سال 1350 با هدف ساخت و تعمیر انواع شناور در جوار سواحل خلیج فارس و 37 کیلومتری غرب بندرعباس احداث گردید. مجموعه ایزوایکو از سوله ها و کارگا ههای مجهز و امکانات و ابزار کامل و حوضچه آرامش به مساحت 380 هکتار و همچنین سیستم های مختلف آبگیری و به آ باندازی شناورها و انواع تأسیسات نفت و گاز بهره مند است.

ایزوایکو از یک دهه قبل با احداث و راه اندازی درای داک توانایی خود را در از آبگیری و تعمیرات شناورهای پهن پیکر به حداکثر رسانده و امروزه قادر است تا سنگین ترین و بزرگترین شناورهای موجود در دنیا را ازآبگیری و بازسازی کند.

 

 






منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

حمایت از بخش خصوصی برای توسعه صادرات محصولات آبزی

چ مرداد 26 , 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقه به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از وزارت جهاد کشاورزی، «سید جواد ساداتی نژاد» در جلسه  قرارگاه دیپلماسی غذایی وزارت جهاد کشاورزی بر اهمیت تولید و صادرات محصولات آبزی و رفع موانع پیش روی این بخش تاکید کرد و افزود: ایران به دلیل وسعت زیاد نوار ساحلی، […]
حمایت از بخش خصوصی برای توسعه صادرات محصولات آبزی

همچنین بخوانید: