موضوعات: سرخط خبرها

پروژه ۷۸ میلیارد تومانی لایروبی خور بندر ریگ گناوه آماده اجرا است

زمان مطالعه: 1 دقیقه

کیامرث جوکار روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: طرح جامع توسعه بندر ریگ در ۳ فاز ۵ ساله اجرایی می‌شود که در فاز اول ،لایروبی آن در چند مرحله توسط سازمان بنادر و دریانوردی در راستای بحث حاکمیتی و تصدی گری که در دریا دارد،  انجام می‌شود.

وی گفت: محل اعتبار فاز اول این پروژه از محل طرح جامع  تامین و حجم  لایروبی درنظر گرفته شده ۳۰۰ هزار مترمکعب با عمق ۲.۵ متر و کارفرمای آن سازمان بنادر و دریانوردی است.

رئیس اداره بندر و دریانوردی گناوه بیان کرد: ترمیم ، بهسازی و آسفالت مسیر دسترسی و محوطه‌های اداره به مساحت ۳ هزار متر مربع با اعتبار یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان اجرایی شده است که در هفته دولت به بهره‌برداری می رسد.

وی گفت: خور بندر ریگ  به علت لایروبی نشدن چندین ساله، علاوه بر اینکه پهلوگیری شناورها را با مشکل جدی مواجه کرده ، موجب تاخیر در تخلیه کالاها و خسارت بر  شناورها می‌شود که با اجرای طرح جامع توسعه این مشکل و معضل دیرینه بر طرف و تاثیر بسزایی در وضعیت معیشت و اقتصاد این منطقه دربر دارد.

طرح جامع بنادر شمالی استان بوشهر شامل بنادر گناوه، دیلم و ریگ با هدف ساماندهی فعالیت ها در افق ۱۵ ساله در هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی در تیرماه سال ۱۴۰۰ مصوب شده است.

بندر ریگ از بنادر قدیمی و تجاری استان بوشهر است و شغل عمده مردم آن به دریا وابسته است.

منبع

مدیر سایت

انتشار
منتشر شده توسط:
مدیر سایت