رهاسازی ۶ میلیون و ۴۰۳ هزار بچه ماهی در منابع آبی خوزستان

زمان مطالعه: 1 دقیقه

مرین‌پرس/خوزستان مدیرکل شیلات خوزستان گفت: در پنج ماه امسال ۶ میلیون و ۴۰۳ هزار قطعه بچه ماهی در تالاب‌ها، رودخانه‌ها و برکه‌ها به منظور بهبود ذخایر آبزیان و صیانت از اشتغال صیادان بومی رهاسازی شد.

فتح‌الله ابوعلی در گفت ‌و ‌گو با مرین‌پرس با اشاره به رهاسازی ماهی در منابع آبی خوزستان اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۶ میلیون و ۴۰۳ هزار قطعه بچه ماهی در تالاب‌ها، رودخانه‌ها، برکه‌ها به منظور بهبود ذخایر آبزیان و صیانت از اشتغال صیادان بومی رهاسازی شده است.

وی افزود: ماهیان رهاسازی شده از گونه‌های بومی شیربت، برزم، عنزه، گطان و بنی بوده و این عملیات با نظارت کارشناسان شیلات و محیط زیست استان صورت گرفته است.

ابوعلی تصریح کرد: میزان رهاسازی ماهی در سال گذشته ۹ میلیون و ۶۰۶ هزار قطعه و در سال جاری ۶ میلیون و ۴۰۳ هزار قطعه بوده است که طی ۲ سال در مجموع بیش از ۱۶ میلیون قطعه بچه ماهی رهاسازی شده است.

وی همچنین از تداوم رهاسازی ماهیان در منابع آبی استان در ماه‌های آینده خبرداد و گفت: این طرح سالانه با هدف بازسازی ذخایر آبزیان، حفظ ذخایر ماهیان با ارزش ژنتیکی بومی در منابع آبی، افزایش تولید، بهبود اکوسیستم آبی، ایجاد اشتغال پایدار برای افراد بومی و بهبود معیشت آن ها، رونق صنعت توریسم، گردشگری و ماهیگیری تفریحی و جلوگیری از مهاجرت افراد محلی به شهرها اجرایی می شود.

انتهای پیام

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

بنادر فعال و برتر کانتینری جهان در سال ۲۰۲۱ به انتخاب مؤسسۀ لویدز‌لیست

د مرداد 31 , 1401
زمان مطالعه: 1 دقیقه به گزارش مرین‌پرس؛ ۱۰۰ بندر فعال کانتینری در سال ۲۰۲۱  به طور میانگین رشدی معادل ۷.۲ درصد را به ثبت رساندند. کارشناسان و تحلیلگران دستیابی بنادر معتبر جهان به این میزان رشد پس از گذشت سال‌ها را به عنوان دوره بهبودی یاد کرده‌اند که قرار است […]

همچنین بخوانید: