بازگشت دریادلان نیروی دریایی ارتش در مسابقات جام دریا

زمان مطالعه: 1 دقیقه

ناوگروه نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران که از منطقه ۴ نیروی دریایی بندر انزلی به هفتمین دوره رقابت‌های بین المللی جام دریا در باکوی آذربایجان اعزام شده بود با درخشش در این مسابقات به بندر انزلی بازگشت.

به گزارش مرین‌پرس، در رشته مهار بویه دریادلان کشورمان با رکورد شکنی در کسب امتیازات دوره‌ های هفتگانه در سکوی نخست ایستادند و کشور‌های روسیه، جمهوری آذربایجان و قزاقستان به رتبه‌های دوم تا چهارم دست یافتند.

در رشته تیر اندازی به هدف سطحی هم تیم ایران توانست مقام اول را کسب و کشور‌های روسیه، جمهوری آذربایجان و قراقستان به ترتیب دوم تا چهارم شدند.

در رشته‌ی تیر اندازی به هدف هوایی تیم کشورمان پس از روسیه مقام دوم را کسب کرد و تیم میزبان سوم و قزاقستان چهارم شد.

در دو رشته‌ی کنترل صدمات و بقاء در دریا ورزشکاران کشورمان به مقام سوم اکتفا کردند و تیم‌های جمهوری آذربایجان و روسیه اول شدند؛ و قزاقستان در رتبه چهارم ایستاد.

ورزشکاران تیم کشورمان در رشته ورزشی تیر اندازی به مین چهارم شدند، روسیه اول، جمهوری آذربایجان دوم و قزاقستان سوم شد.

مسابقات در ۶ بخش تخصصی شامل بخش شناوری مراحل تیراندازی سطحی، هوایی، مهار بویه در دریا و کنترل صدمات با حضور یگان‌های ۴ کشور ایران، روسیه، قزاقستان و جمهوری آذربایجان در بندر باکو پایتخت جمهوری آذربایجان برگزار شد.

تیم اعزامی نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران متشکل از ۷۸ ورزشکار با ۲ ناو موشک انداز ایرانی ” پیکان ” و ” جوشن ” در این مسابقات حضور داشت.

حفظ و تقویت صلح و امنیت در دریای خزر، مبارزه مشترک با تروریست و با تاکید بر توانمندی‌های نظامی کشور‌های حاشیه خزر از اهداف برگزاری مسابقات اعلام شده است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

رشد۳۷۲درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی شیلات خوزستان

ی شهریور 6 , 1401
زمان مطالعه: 1 دقیقه به گزارش خبرگزاری مهر، فتح الله ابوعلی اظهار کرد: هدف‌گذاری شیلات خوزستان روی تولید یک میلیون تن از آبزیان در یک بازه زمانی ۷ ساله (طرح شهید قاسم سلیمانی) یکی از مهمترین چشم اندازهای اداره کل استان در یک سال اخیر است. وی افزود: این طرح […]

همچنین بخوانید: