واحدهای پالایشی کشور در آبادان در مرحله پیش‌راه‌اندازی قرار گرفتند

زمان مطالعه: 2 دقیقه

مدیرعامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران از پیشرفت ۹۵ درصدی طرح توسعه و تثبیت ظرفیت پالایشگاه نفت آبادان و قرار گرفتن آن در مرحله پیش‌راه‌اندازی خبر داد و گفت: طرح‌های تازه پالایشی، خطوط لوله و مخازن ذخیره‌سازی در صنعت پالایش کشور تعریف شده است.

به گزارش «مرین‌پرس» از شركت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ، فرهاد احمدی در این باره به خبرنگار شانا گفت: گام نخست پروژه را با ۶۰ درصد پیشرفت در بخش ساخت، تحویل گرفتیم و اکنون این پروژه بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بیش از ۷ هزار نفر در واحدهای مختلف آن فعالند.

وی تأکید کرد: ۳۸ پروژه سنواتی در شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران وجود داشت که از آغاز به‌کار دولت سیزدهم تاکنون ۳۰ مورد از این پروژه‌ها تسویه شده است، این پروژه‌ها به‌دلیل مشکلات حل‌نشده، از سال‌های گذشته باقی‌مانده بود.

مدیرعامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران تصریح کرد: تلاش برای اجرای بزرگ‌ترین واحدهای تقطیر اتمسفریک و خلأ پالایشگاهی کشور در آبادان به‌ترتیب با ۲۱۰ و ۱۰۰ هزار بشکه ظرفیت، مستلزم برنامه‌ریزی دقیق و پیگیری‌های زیادی بود که به لطف خدا انجام شد و ما را در شرایط پیش‌راه‌اندازی قرار داد.

وی تأکید کرد: پیشرفت حدود سه درصدی ماهانه این پروژه در شرایطی محقق شد که کارکنان در سخت‌ترین شرایط کاری شیوع ویروس کرونا، گرمای بی‌سابقه در تابستان امسال و آلودگی هوا به‌دلیل افزایش گرد و غبار در جنوب و  غرب کشور مشغول به‌کار و تلاش جهادی بودند، به‌طوری که روزانه ده‌ها نفر با گرمازدگی شدید روبه‌رو می‌شدند.

مدیرعامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران میزان پیشرفت گاه سه تا چهار درصدی ماهانه در بخش ساختمان را رکوردی بی‌سابقه خواند و ضمن قدردانی از حمایت و پشتیبانی معاون وزیر و هیئت مدیره شرکت ملی پالایش و پخش و همکاری تنگاتنگ شرکت پالایش نفت آبادان تأکید کرد: این مهم با تلاش بی‌وقفه و شبانه‌روزی مدیران، مجریان و همکارانم در شرکت ملی مهندسی و ساختمان به‌ویژه شرکت‌ها و پیمانکاران (ODCc، IGC، سکاف، اکسیر، آبادراهان) کارگران و همه دست‌اندرکاران محقق شد که از همت و سخت‌کوشی همه این عزیزان قدردانی کرده و خدا قوت می‌گویم.

پروژه‌های جدید صنعت پالایش در راه است

احمدی همچنین از تعریف پروژه‌های جدید در شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی خبر داد و گفت: در سال‌های گذشته با یک خلأ در بخش احداث طرح‌های پالایشگاهی روبه‌رو بودیم که به این منظور پروژه‌هایی تازه تعریف شده است و امیدواریم اجرای آنها به توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی در صنعت نفت و پالایش کشور منجر شود.

مدیرعامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران بیان کرد: بالغ بر ۱۰ هزار نفر به‌صورت مستقیم در شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران به‌عنوان بزرگ‌ترین شرکت مجری پروژه‌های پالایشی فعالند.

شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران در احداث پروژه‌های پایین‌دستی شامل احداث مخازن، خطوط لوله انتقال نفت‌خام و فرآورده‌های نفتی، طراحی و ساخت پالایشگاه‌های کشور بیش از ۵۰ سال تجربه دارد. این شرکت بر اساس استانداردهای روزآمد جهانی، دارای ویژگی‌های فنی مخصوص به خود برای اجرای پروژه‌های نفتی بخش پایین‌دستی است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

جزییات توقیف و رهاسازی شناور آمریکایی توسط نیروی دریایی سپاه

س شهریور 8 , 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقهیک فروند قایق بدون سرنشین آمریکایی که ارتباطات ناوبری آن قطع شده بود از سوی شناور پشتیبانی نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس کنترل و یدک شد. منبع

همچنین بخوانید: