سالانه ۳۰ هزار تن انواع آبزیان در لرستان تولید می‌شود

زمان مطالعه: 1 دقیقه

“کیارش بیرانوند” روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه برای تولید پنج تن ماهی سردآبی یک شغل به صورت مستقیم و ۲ شغل غیرمستقیم ایجاد می‌شود اظهار داشت: برای تولید ۳۰ هزار تن ماهی در کارگاه‌ها و مجتمع‌های پرورش ماهی استان حداقل برای ۱۴ هزار و ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم شغل ایجاد شده است.

وی افزود: بهره‌مندی  استان لرستان از ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر شبکه رودخانه فصلی و دایمی یکی از مزیت‌های توسعه این منطقه به شمار می‌رود که استفاده مناسب از این توانمندی موجب شده تا استان رتبه نخست تکثیر و تولید بچه ماهی استان‌های غیرساحلی را با بیش از ۲۰۰ میلیون قطعه از آن خود کند.

مدیرکل شیلات لرستان اضافه کرد: هم اکنون حدود ۳۰ هزار تن ماهی در لرستان تولید می شود در حالیکه ظرفیت ۱۰۰ هزار تن نیز وجود دارد.

وی با اشاره به رتبه نخست استان در تولید ماهیان سردآبی و تخم چشم زده ادامه داد: علم آبزی پروری در استان بومی و طی سال های گذشته ۱۰ هزار تن مزرعه و مجتمع پرورش ماهی در این استان ساخته شده است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

ظرفیت راکد سواحل کشور، فرصتی برای تبدیل شدن ایران به شاهراه ترانزیتی

چ شهریور 9 , 1401
زمان مطالعه: 1 دقیقه به گزارش مرین‌پرس، جمهوری اسلامی ایران با داشتن ۵ هزار و ۸۰۰ کیلومتر نوار ساحلی جنوبی و شمالی که به طور تقریبی ۴۰ درصد مرزهای کشور را دربرمی گیرد، کشوری دریایی محسوب می شود، اما بااین حال در استفاده از این نعمت خدادادی موفق عمل نکرده […]

همچنین بخوانید: