امسال بیش از ۳ هزار تن میگوی تولیدی گلستان صادر می‌شود

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی شیلات گلستان، اسماعیل جباری اظهار داشت: پرورش میگو از اردیبهشت با ذخیره‌سازی بچه میگو در ۱۰۰ مزرعه مجتمع پرورش گمیشان آغاز شد و پس از انجام فرایند پرورش، برداشت این محصول در حال انجام است.

وی اظهار امیدواری کرد با استفاده از ظرفیت ریلی گلستان، صادرات میگوی پرورشی استان به طور مستقیم از مرز اینچه‌برون به کشورهای حوزه آسیای میانه و چین انجام شود.

مدیر کل شیلات گلستان ادامه داد: پرورش میگو با ایجاد اشتغال و ارزآوری موجب رونق اقتصادی منطقه شده است.

همچنین آرش جیران رییس گروه فرآوری و بهبود کیفیت شیلات گلستان گفت: عملیات فرآوری و عمل آوری میگو در هفت مرکز استان انجام شده و همه ساله حدود ۸۰ تا ۸۵ درصد این محصول به خارج از کشور و اغلب به چین، کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و لبنان صادر می گردد.

پرورش میگو یکی از ظرفیت‌های اشتغالزایی در گلستان است که تکمیل طرح‌های در دست اقدام شیلات در این حوزه علاوه بر افزایش درآمد اهالی، زمینه ایجاد فرصت های شغلی بیشتر را برای جوانان این منطقه فراهم می‌کند.

گلستان در سال‌های اخیر با توجه ویژه به توسعه آبزی‌پروری به یکی از استان‌های برتر پرورش میگوی کشور تبدیل شده که فراهم‌آوردن مقدمات لازم برای تکمیل چرخه تولید، علاوه بر خودکفایی در این زمینه میزان برداشت این آبزی را در استان تا حد زیادی افزایش خواهد داد.

سایت پرورشی گمیشان واقع در شمال غرب گلستان، تنها مجتمع تولید میگو در شمال کشور است.

به گفته کارشناسان شیلات گلستان؛ میگوی تکثیری در این مجتمع از نوع وانامی است، این گونه به علت شوری کم آب و اقلیم و خاک مناسب طی ۱۲۰ روز در این منطقه پرورش یافته و به وزن ۱۵ گرم می‌رسد.

این طرح از سال ۹۰ پس از مدت‌ها مطالعات، در ۷۰ هکتار از اراضی این منطقه عملیاتی شد و در اولین مرحله ۱۴۰ تن میگو برداشت شد که ۱۰۲ تن به کشورهای اروپایی و عربی صادر و مابقی به مصرف داخلی رسید.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

افزایش ۲۸.۴ درصدی واردات بنادر عمان در سال جاری

د شهریور 14 , 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقه تین‌نیوز در مدت 12 سال فعالیت مستمر، با رعایت اصل بی‌طرفی رسانه‌ای، اخبار، گزارش‌ها و رویدادهای حمل‌ونقل کشور را تحت پوشش و به‌طور رایگان در اختیار علاقه‌مندان و متخصصین قرار داده است. ادامه فعالیت این رسانه علاوه بر حمایت‌های معنوی شما که همواره از آن بهره‌مند […]

همچنین بخوانید: