جمع‌آوری ۱۶ میلیون تن گازهای همراه توسط پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس

زمان مطالعه: 3 دقیقه

مدیرعامل شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس با بیان اینکه طرح توسعه بیدبلند خلیج فارس در بهبهان با هدف تکمیل زنجیره ارزش تولید به منظور جلوگیری از خام فروشی در دستور کار قرار گرفته است، گفت: بیدبلند خلیج فارس یک دستاور بزرگ محیط زیستی ایران در عرصه بین الملل است.

به گزارش «مرین‌پرس» محمود امین نژاد در گفت و گو با ایسنا، در خصوص عملیات اجرایی طرح واحد PDH شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس در بهبهان و بحث‌هایی که در زمینه مجوزهای زیست محیطی این طرح وجود دارد، اظهار کرد: عده‌ای از روی عدم آگاهی نسبت به طرح توسعه پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس، عنوان می‌کنند که قرار است در بهبهان پتروشیمی احداث شود درحالی که اصلا چنین چیزی مطرح نیست و آنچه با حضور ویدئوکنفرانسی وزیر نفت کلنگ‌زنی شد، احداث واحد زنجیره ارزش PDH/PPh در مجموعه و محدوده قانونی شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس است.

وی با بیان اینکه اگر طرحی مجوزهای زیست محیطی نداشته باشد امکان اجرای آن وجود ندارد، افزود: مساله محیط زیست برای همه یک خط قرمز است و ما نیز در مجموعه پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس قطعا به بحث‌های محیط زیست توجه ویژه داریم و اقدامی بر خلاف قانون انجام نخواهیم داد.

طرح توسعه بیدبلند خلیج فارس در حال انجام مطالعات زیست محیطی است

مدیرعامل شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس با اشاره به کلنگ‌زنی واحد PDH شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس در بهبهان گفت: این طرح با هدف تکمیل زنجیره ارزش تولید براساس تاکیدات مقام معظم رهبری برای جلوگیری از خام فروشی در دستور کار قرار گرفته است و با اجرای آن به اشتغالزایی برای جوانان نیز کمک شایانی می‌شود.

امین نژاد عنوان کرد: پیش از انجام کلنگ‌زنی این طرح با اداره کل محیط زیست مکاتبات لازم انجام شده و این اداره کل با شرط بررسی و انجام مطالعات زیست محیطی توسط مشاور، عنوان کرد که احداث واحد توسعه پالایشگاه بید بلند خلیج فارس مانعی ندارد و در این زمینه نیز یک شرکت مشاور در حال انجام مطالعات زیست محیطی طرح است.

بیدبلند خلیج فارس دستاور بزرگ محیط زیستی ایران در عرصه بین الملل است

وی با بیان اینکه بیدبلند خلیج فارس دستاور بزرگ محیط زیستی ایران در عرصه بین الملل است، ادامه داد: مجوز کلی زیست محیطی در مجموعه شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس گرفته شده و کلنگ‌زنی طرح توسعه بیدبلند نیز در همین محدوده سرزمینی انجام شده و باید گفت که اقدامی برخلاف الزامات محیط زیست انجام نشده است.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس ادامه داد: کل پروژه بیدبلند خلیج فارس یک پروژه محیط زیستی است زیرا در این پالایشگاه گازهای همراه نفت و مشعل چهار استان که پیش از این سوزانده می‌شد، جمع‌آوری و پس از پالایش به شبکه گازرسانی کشور وارد و بخشی از آن نیز صادر می‌شود.

جمع‌آوری ۱۶ میلیون تن گازهای همراه توسط پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس

امین نژاد با بیان اینکه تاکنون بیش از ۱۶ میلیون تن گازهای آلاینده مشعل توسط پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس جمع‌آوری، پالایش و تبدیل به محصولات ارزشمند شده است، تصریح کرد: مجموعه پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس یک دستاورد ملی و محیط زیستی است و صحبت‌های عده‌ای در خصوص اقدامات غیر محیط زیستی در این مجموعه کاملا به دور از واقعیت و صرفا هجمه‌ای برای تشویش اذهان مردم است.

وی در پایان در خصوص آخرین اقدامات انجام‌شده در زمینه احداث طرح توسعه پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس گفت: انجام مطالعات مقدماتی و دانش فنی این طرح حداقل به بیش از ۱.۵ سال زمان نیاز دارد و تاکنون هیچ اقدام میدانی در این خصوص انجام نشده است و اینکه عده‌ای می‌گویند کار اجرایی این طرح بدون دریافت مجوزهای زیست محیطی شروع شده، اصلا درست نیست.

۴ شهریورماه با حضور ویدئو کنفرانسی وزیر نفت عملیات اجرایی طرح توسعه PDH پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس آغاز شد. ارزش فروش محصولات این طرح در طی یک سال ۶۵۰ میلیون دلار خواهد بود و سرمایه‌گذاری انجام شده در اجرای طرح توسعه PDH بیدبلند خلیج فارس ۹۵۰ میلیون دلار است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

سپاه شناور گشتی-رزمی شهید سلیمانی را رونمایی کرد

د شهریور 14 , 1401
زمان مطالعه: 3 دقیقه به گزارش مرین‌پرس به نقل از سپاه نیوز، نهمین آیین الحاق تجهیزات تخصصی و دفاعی (شناوری) نیروی دریایی سپاه صبح امروز (دوشنبه) با حضور سردار سرلشکر محمد باقری  رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه، سردار دریادار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی […]

همچنین بخوانید: