آماده‌سازی ۵۵۰ مگاوات زیرساخت انرژی خورشیدی

زمان مطالعه: 2 دقیقه

مدیرکل دفتر مولدهای مقیاس کوچک ساتبا گفت:۵۵۰ مگاوات زیرساخت انرژی خورشیدی برای جنوب کشور آماده شده است که سرمایه‌گذاران بخش خصوصی باید از این ظرفیت نهایت بهره را ببرند.

به گزارش «مرین‌پرس» از وزارت نیرو، جعفر محمدنژاد در نشست هماهنگی اجرای طرح احداث نیروگاه‌های خورشیدی حمایتی در بوشهر، اظهار داشت: در این حوزه ۲۱ زیر ساخت شناسایی شده است که از لحاظ تابش خورشید و اتصال به شبکه آماده بهره‌برداری است.

وی ادامه داد: ظرفیت تولید انرژی بادی کشور 40 هزار مگاوات است که باید از این ظرفیت نیز به خوبی استفاده کرد.

مدیرکل دفتر مولدهای مقیاس کوچک ساتبا با بیان اینکه در طول سال ۳۰۰ روز هوای کشور آفتابی است، بیان کرد: برق تولیدی نیروگاه‌های خورشیدی ظرف مدت ۲۰ سال به صورت تضمینی از سوی وزارت نیرو خریداری خواهد شد و مدت زمان بازگشت سرمایه نیروگاه‌های تولید برق خانگی ۴ ساله و خرید هر کیلووات ۲۲۰۰ تومان است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر در ادامه گفت: در بخش نیروگاه‌های انشعابی خانگی، در فاز اول 2 هزار و ۵۰۰ سامانه خانگی خورشیدی برای این استان اختصاص داده شده است.

غلامرضا حشمتی اظهار داشت: در بخش نیروگاه‌های خانگی نیز کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بوشهر، تاکنون ۵۰۰ نفر داوطلب راه‌اندازی نیروگاه‌ معرفی کرده است.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت مسئولیت‌های اجتماعی باید همگان با نهادهای بسیج سازندگی، کمیته امداد و بهزیستی در راستای ایجاد اشتغال، توانمندسازی خانوارهای کم بضاعت نهایت همکاری را برای راه‌اندازی نیروگاه‌های تولید برق خورشیدی داشته باشند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر تصریح کرد: با وجود ناترازی ۱۵ هزار مگاواتی بین تولید و مصرف برق، مدیریت خوب صورت گرفته منجر شد تا استان گذر موفقی از پیک تابستان داشته باشد.

وی بیان کرد: مدیریت پیک بار از ۱۶ خرداد با کاهش ساعت کار ادارات آغاز شد که مجموع فعالیت‌های انجام شده روزانه منجر به کاهش ۱۴۰ مگاواتی برق شد.

وی خاطرنشان کرد: بخش صنعت با وجود اینکه از ساعت ۱۳ تا ۱۷ به مدیریت پیک کمک نمودند، در مجموع  ۹.۵ درصدی افزایش مصرف انرژی برق نسبت به سال گذشته در این بخش ثبت شده است.

حشمتی با بیان اینکه در بخش خانگی ۳۰ درصد مشترکان مشمول پاداش طرح تشویقی کاهش مصرف برق نسبت به سال قبل شدند افزود: در ارتباط با فعالیت دستگاه‌های اجرایی نیز با کاهش ساعت کار انجام شده کاهش مصرف ۴۰ مگاواتی در این بخش محقق شد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

پهلوگیری ۶۷۴ فروند کشتی در مجتمع بندری امام خمینی

چ شهریور 16 , 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقه به گزارش مرین‌پرس از روابط عمومی اداره کل بنادر ودریانوردی خوزستان بهروز آقایی افزود: در این مدت ۱۹ میلیون تن انواع کالا‌های نفتی و غیرنفتی در مجتمع بندری تخلیه و بارگیری شده است که در مقایسه با مدت مشابه پارسال هفت درصد افزایش نشان می‌دهد. وی […]

همچنین بخوانید: