بسترسازی انتقال دانش و فناوری برای تحول بخش شیلات یک ضرورت است

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش روز شنبه خبرنگار اقتصادی ایرنا، «محمود بهمنی» در رویداد کارآفرینی نوآورانه دانش‌ بنیان و اشتغال‌ آفرین حوزه شیلات که در محل سازمان تات برگزار شد، درباره برگزاری این رویداد در سه مرحله پیش رویداد، رویداد و پسا رویداد افزود: پیش رویداد کارآفرینی طی دو روز  با همکاری معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، سازمان شیلات ایران، پارک‌های علم و فناوری، اتحادیه‌های شیلاتی و تعداد زیادی از شرکت‌های دانش‌ بنیان بخش شیلات و تولیدکنندگان برپا خواهد شد.

وی اضافه کرد: تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر تولید دانش‌بنیان و اشتغال آفرینی و برنامه تحولی وزیر جهاد کشاورزی، تکلیف مهمی را بر دوش سازمان شیلات ایران و این موسسه تحقیقاتی گذاشته است و ما باید در مسیر دانش بنیان کردن بخش کشاورزی و رسوخ دانش و فناوری حاصل از تحقیقات در عرصه‌های مختلف ازجمله شیلات به منظور رسیدن به خودکفایی تلاش کنیم.

 رییس موسسه تحقیقاتی علوم شیلاتی کشور اظهار داشت: رویداد کارآفرینی نوآورانه دانش‌بنیان و اشتغال‌ آفرین حوزه شیلات نیز با اهدافی همچون تبیین ضرورت نوآوری در شیلات با توجه به نیازهای کنونی، احصای مشکلات و نیازهای فناورانه تولیدکنندگان و ذینفعان صنعت شیلات، شناسایی ایده‌ پردازان و نوآوران، آشکارسازی فرصت‌های نهفته، حمایت از ایده‌های منتخب برای ایجاد کسب‌وکارهای شرکت‌های دانش‌ بنیان و تولید ثروت پایدار و فراهم‌سازی مقدمات برای بازاریابی و فروش دستاوردهای دانش بنیان برگزار می‌شود.

وی گفت: ما در این رویداد به دنبال بررسی و معرفی ایده‌های برتر و تعیین اولویت‌های تحقیقات در حوزه شیلاتی هستیم.

بهمنی تصریح کرد: فعالان دارای ایده‌های فناورانه، پژوهشگران و محققان مراکز پژوهشی، شرکت‌های دانش‌بنیان کل کشور، شرکت‌های فناور عضو مراکز رشد و پارک، فعالان صنعت شیلات، تولیدکنندگان و کارشناسان سازمان شیلات از مخاطبان این رویداد هستند.

به گفته وی ماهیان سردآبی، ماهیان گرم آبی، میگو، جلبک گرمابی، صید و صیادی، فرآوری، ماهیان خاویاری و پرورش ماهی در قفس ازجمله محورهای این رویداد را تشکیل می‌دهند.

به گزارش ایرنا، رویداد کارآفرینی نوآورانه دانش‌ بنیان و اشتغال‌ آفرین حوزه شیلات روزهای ۱۹ و ۲۰ شهریورماه در محل سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج برگزار می‌شود.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

پیشرفت فیزیکی 45 درصدی نوسازی انبار ترانزیت بندر شهید رجایی

ی شهریور 20 , 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقه مرین‌پرس معاون مهندسی عمران اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: پس اتمام تعمیرات اساسی پنج باب انبار براساس استانداردهای روز در بندر شهید رجایی، ششمین انبار ترانزیت کالا با پیشرفت فیزیکی 45 درصدی بر اساس برنامه زمان بندی در حال انجام است. به گزارش تین […]

همچنین بخوانید: