سرپرست بنادر و دریانوردی گلستان معارفه شد

زمان مطالعه: 3 دقیقه

به گزارش تین نیوز به نقل از  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ، مجید علی نازی، عضو هیات عامل و معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی کشور در این مراسم گفت: استان گلستان با ظرفیت های فرهنگی و طبیعی در شاهراه عبور توریست های مختلف قرار دارد و با توجه به تردد بالای مسافری که به این استان می شود، آمار شب اقامت و اتراق مسافر در آن بسیار پایین است و متأسفانه برخی ها استان گلستان را به عنوان یک گذرگاه می بینند.

وی با بیان اینکه داشتن ۱۳۱ کیلومتر نوار ساحلی یک موهبت برای این استان است که می توان از آن درآمدرزایی کرد، ادامه داد: تالاب میانکاله و شبه جزیره آشوراده و شهرستان بندر ترکمن به عنوان مرکز خاویار کشور از نعمت های بزرگ خداوند به این استان است که نتوانسته ایم از آن بهره کافی را ببریم.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با تأکید بر اینکه در دولت سیزدهم سیاست گذاری شده است تا بتوانیم از همه ظرفیت های استان گلستان بهره مند شویم، افزود: با دستور رئیس جمهور همه دستگاه ها برای احیای آشوراده و نجات خلیج  گرگان پای کار هستند و در همین راستا عملیات لایروبی به حجم یک میلیون ۳۰۰ هزار مترمکعب آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه پیش بینی می شود فاز اول عملیات احیای خلیج زودتر از موعد مقرر به اتمام برسد تا وارد فاز دوم طرح شویم، یادآور شد: یکی از عواملی که خلیج را در خطر خشک شدن قرار داده است کاهش تراز آب دریای خزر است که عوامل مختلفی در آن دخیل هستند و علیرغم وقوع این حادثه، از کار و وظایف محوله عقب نشینی نکرده ایم و از همه توان برای نجات خلیج استفاده خواهیم کرد.

علی نازی، اجرای طرح جامع گردشگری بندر ترکمن را از دیگر طرح های در دست اجرای سازمان بنادر و دریانوردی عنوان کرد و گفت: در این زمینه سازمان بنادر و دریانوردی از سرمایه گذاران علاقمند به گرمی استقبال می کند و تسهیلات ویژه از محل «وجوه ارائه شده به سازمان» در اختیار آنها قرار می دهد تا مقدمات ایجاد و توسعه گردشگری دریایی و صنعت دریانوردی حوزه مسافری در استان گلستان فراهم شود.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه سرمایه گذاری در حوزه دریانوردی سوددهی بالایی دارد و بسیاری از صنایع وابسته به آن هستند، تصریح کرد: با توجه به شرایط اقلیمی منطقه، ایجاد یک بندر تجاری جدید در شمال کشور منطقی نیست و باید به سمتی برویم که اقلیم استان اجازه دهد و باید قبول کنیم که استان گلستان پتانسیل و ظرفیت کاملی را در ایجاد گردشگری دریایی دارد که باید برای تحقق آن تلاش کنیم.

گلستان قابلیت احداث بندر چوب را دارد

سیدمحمدرضا سیدالنگی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان و سرپرست شهرداری گرگان نیز با تأکید بر اینکه اجرای قرارداد ۲۸۰ میلیارد تومانی لایروبی کانال آشوراده بسیار مهم است، ادامه داد: کار در همین جا متوقف نمی شود و سایر اقدامات احیای خلیج طبق برنامه انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه در سند آمایش استان دو کار لجستیک «کریدور شمال – جنوب و بندر چوب» را داریم، تصریح کرد: با توجه به شعاع ۵۰ کیلومتر از جنگل، تنها بندری که قابلیت اجرای «بندر چوب» را در بین استان های شمالی دارد، فقط استان گلستان است و پیگیری آن باید با جدیت در دستور کار همه متولیان قرار گیرد.

معاون استاندار گلستان با بیان اینکه بندر چوب و لایروبی خلیج گرگان از کارهای مهم سازمان بنادر و دریانوردی است، گفت: در دولت سیزدهم انجام کارها زمان ندارد بلکه همه اقدامات جهادی انجام می شود و با توجه به این اصل باید بنادر و دریانوردی پروژه های مرتبط را در اسرع وقت به سرانجام برساند.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، در پایان این مراسم از زحمات اله یار اسعدی رئیس پیشین بنادر و دریانوردی استان گلستان تجلیل و حکم سرپرستی جدید این اداره به نوراله عباسی اهدا شد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

امضای تفاهمنامه همکاری میان سازمان منطقه ویژه پارس و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران

ی شهریور 20 , 1401
زمان مطالعه: 3 دقیقه به گزارش مرین‌پرس، سخاوت اسدی در حاشیه مراسم امضای تفاهمنامه همکاری میان سازمان منطقه ویژه پارس و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به مأموریت بندر خدماتی پارس در ارائه خدمات بندری به شناور‌های ورودی حامل کالا‌های پروژه‌ای پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها گفت: مجتمع بندری پارس به […]

همچنین بخوانید: