دولت سرمایه ویژه ای را به توسعه ناوگان حمل ونقل دریایی اختصاص دهد

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش مرین‌پرس، اسماعیل حسین زهی در باره ضرورت توسعه ناوگان حمل و نقل دریایی کشور اظهار داشت: کشور ما طی مدت اخیر در بخش ناوگان حمل و نقل و تاثیر آن بر پویای و رونق اقتصادی، اظهار داشت: حمل ونقل دریایی ایران طی مدت اخیر پیشرفت های محسوسی داشته و خوشبختانه سازمان بنادر و دریانوردی با انجام طرح تحول صنایع دریایی به خوبی نسبت به مسئله ورود کرده است.

وی ادامه داد: امیدوار هستیم شاهد اضافه شدن ناوگان مورد نیاز به حمل و نقل دریایی کشور و توجه جدی حاکمیت، دولت و تمامی ارگان های دریایی مرتبط باشیم.

نایب رئیس اول کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت های دریایی ایران در شمال و جنوب و بهره مندی کشور در بخش اتصال به آب های آزاد، بیان کرد: دولت باید سرمایه ویژه ای را برای توسعه ناوگان حمل و نقل دریایی اختصاص دهد و در عین حال بتوانیم از ظرفیت های جغرافیایی کشور در کریدور شمال-جنوب و غرب-شرق به خوبی استفاده کنیم.
حسین زهی با اشاره به اینکه حمل و نقل دریایی سریع ترین، ایمن ترین و کم هزینه ترین مد حمل و نقل است، خاطرنشان کرد: کشور ما با بهره مندی از ظرفیت دریا در شمال و جنوب می تواند به خوبی نسبت به صادرات و ترانزیت کالا اقدام کند.

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس با تاکید بر اینکه باید با ظرفیت حداکثری در حوزه حمل ونقل دریایی فعالیت کنیم، گفت: توسعه ناوگان حمل و نقل دریایی در بهبود وضعیت اقتصادی کشورها بسیار نقش آفرین است و به طور حتم کمک شایانی به رونق اقتصادی و نیز اشتغال آفرینی می کند.

نایب رئیس اول کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به سن بالای ناوگان حمل و نقل دریایی کشور، عنوان کرد: نیازمند نوسازی و به روز رسانی ناوگان حمل و نقل دریایی هستیم و باید کم کم از ناوگان فرسوده عبور و حمل ونقل دریایی کشور را با استفاده از ناوگان مدرن، به روز و نوسازی شده، تجهیز کنیم.

حسین زهی با تاکید بر اینکه توسعه ناوگان حمل و نقل دریایی تاثیر مستقیمی در رونق اقتصادی کشورها دارد، اظهار داشت: توسعه ناوگان و به روز رسانی آن تاثیر بسزایی در کاهش مدت زمان انتقال کالا دارد و از عوامل توزیع سریع و مناسب با شمار می آید؛ در همین راستا فعالان اقتصادی توجه جدی به بعد زمان و مسافت دارند و حمل و نقل دریایی توسعه یافته از این مزیت برخوردار است که بتواند توجیه اقتصادی به همراه داشته باشد و تجار و بازرگانان را مجاب کند.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

نخستین دهکده فناوری و نوآوری شیلات راه‌اندازی می‌شود

د شهریور 21 , 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقه به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از وزارت علوم، علی خیرالدین، در رویداد کارآفرینی نوآورانه، دانش‌بنیان و اشتغال آفرینی حوزه شیلات به اقدامات و برنامه‌های وزارت علوم در زمینه‌های مختلف با سایر وزارتخانه‌ها از جمله وزارت جهاد کشاورزی اشاره کرد و اظهار داشت: موضوع امنیت غذایی و ایمنی […]
نخستین دهکده فناوری و نوآوری شیلات راه‌اندازی می‌شود

همچنین بخوانید: