۴۰ محصول دانش‌بنیان در حوزه فرآوری آبزیان تولید شد

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، امروزه آبزیان یکی از اصلی‌ترین مواد غذایی برای جمعیت یک‌میلیاردی در ۵۸ کشور دنیا محسوب می‌شوند بر همین اساس استفاده از منابع آبی اهمیت فراوانی برای گردش چرخ‌های اقتصادی، اشتغال‌زایی و کارآفرینی دارد.

رشد روز افزون جمعیت موجب شده تا کارشناسان مسائل غذا و تغذیه همواره در جستجوی یافتن منابع جدید و تازه‌ای از مواد غذایی باشند. تحقیقات دانشمندان نشان داده است که آینده تأمین مواد پروتئینی مورد نیاز بشر، به دریاها و محیط‌های آبی وابسته است.

محققان موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور به ۳۲ فناوری در بخش شیلات دست یافته‌اند که از این ۳۲ فناوری در بخش شیلات، حدود ۴۰ محصول دانش‌بنیان فقط در حوزه فرآوری آبزیان به دست آمده است.

سالانه حدود ۶۰ هزار جفت مولد میگو وارد کشور می‌شود، در این راستا موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور دانش تولید و تکثیر لارو و بچه ماهی سی باس را کسب کرده و بر اساس این دانش، توانسته‌ایم ۱۳ هزار جفت میگوی spf تولید و ۲۰ درصد نیاز کشور را تأمین کنیم.

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری صنعت شیلات را حوزه‎‌ای بکر برای ورود فناوری و نوآوری دانسته است. صنعت شیلات در حال حاضر نیاز به بهره‌گیری از فناوری و نوآوری دارد تا توسعه اتفاق بیفتد، البته تاکنون شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق محصولات خوبی در این حوزه توانسته‌اند تولید کنند.

در تمام بخش‌های شیلات نیاز به دانش روز جهان احساس می‌شود و بسیاری از مشکلات موجود در راه صنعت شیلات بدون ارتباط با شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و صاحب‌نظران برطرف نخواهد شد. در همین راستا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق فعال در این حوزه حمایت می‌کند.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

وقوع ۳۸ مورد آلودگی دریایی در خلیج‌فارس استان بوشهر

د شهریور 21 , 1401
زمان مطالعه: 1 دقیقه به گزارش مرین‌پرس از بوشهر، حجت خسروی مقابله با آلودگی‌های نفتی در خلیج‌فارس را یکی از برنامه‌های مهم سازمان بنادر و دریانوردی دانست و اظهار داشت: سواحل جنوبی استان بوشهر از ابتدای نیمه مردادماه امسال شاهد آلودگی نفتی وسیع بوده است که در مرحله نخست بررسی […]

همچنین بخوانید: