اجرای طرح «دریابست» از یکم تا ۱۵ مهرماه امسال در آب‌های هرمزگان نهایی شد

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش ایرنا، ابراهیم عالی زاده عصر پنجشنبه در نشست کمیته مدیریت صید استان هرمزگان افزود: طرح دریابست در این استان با هدف بازسازی ذخایر آبزیان و پیشگیری از صید غیرمجاز و ایجاد فرصت برای زاد آوری آبزیان و آماده شدن صیادان برای فصل صید میگو انجام می شود.
وی بیان داشت: براساس برنامه ریزی‌های انجام شده این طرح قبل از شروع صید میگو و در تمام صیدگاه‌های استان هرمزگان اجرا ‌می‌شود. 
 معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان با اشاره به همکاری استانداری، نیروهای نظامی و انتظامی، پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان و همه دستگاه های مرتبط در اجرای این طرح، خاطرنشان کرد: در مدت اجرای این طرح در صورت مشاهده کوچک‌ترین تخلف در کمیسیون رسیدگی به تخلفات صیادی و محاکم قضایی رسیدگی ‌می‌شود.
وی با اشاره به اجرای موفقیت آمیز طرح دریابست هرمزگان در سال های گذشته گفت: این طرح از سنت های صیادان در سال‌های دور بوده و نزدیک به ۲ دهه پیش در استان توسط خود صیادان به اجرا درآمده؛ که با توجه به وضعیت ذخایر آبزیان و مزایای اجرای این طرح برای صید و صیادی پایدار، پیرو ابلاغ سازمان شیلات ایران و کمیته مدیریت صید استان برای اجرای مجدد آن تصمیم گیری شده است.
گفتنی است؛ اصطلاح دریابست در واقع به حالت تعلیق در آوردن فعالیت ماهیگیری و صیادی در زمان و مکان خاص جهت حفظ و پایداری ذخیره و کاهش فشار صید بی رویه بر ذخیره آبزیان است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

هیچ کشوری حق ندارد درباره تایوان قضاوت کند

پ شهریور 24 , 1401
زمان مطالعه: 1 دقیقه به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «شی جین پینگ»، رئیس جمهور چین در دیدار با «ولادیمیر پوتین»، همتای روس خود در حاشیه اجلاس سازمان همکاری شانگهای گفت: هیچ کشوری در جهان حق ندارد به عنوان قاضی در مورد موضوع تایوان عمل کند و پکن […]

همچنین بخوانید: