صید میگوی ببری در صیدگاه بحرکان هندیجان ممنوع شد

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی شیلات خوزستان، فتح الله ابوعلی افزود:هرگونه صید، حمل و نقل و همچنین حمل ادوات صید ترال در صیدگاه ها و بنادر صیادی استان خوزستان نیز از هشتم مهر ماه ۱۴۰۱  ممنوع است.

وی در ادامه ذخایر آبزیان را سرمایه ملی خواند و گفت: انقراض و آسیب به هرگونه آبزی در دریا خسارات جبران ناپذیری به همراه دارد و صیادان باید قوانین صیادی و در منابع آبی را رعایت کنند.

مدیرکل شیلات خوزستان تاکید کرد:افزایش گشت های دریایی کنترل صید غیر مجاز، پیشگیری از بروز جرایم و کشف آنها و دستگیری متهمان و متخلفان، ثبت ورود و خروج و بازرسی شناورهای صیادی در دستور کار یگان حفاظت از منابع آبزیان استان قرار دارد.

صید برخی گونه های ماهی و میگو در صیدگاههای خلیج فارس که در معرض خطر انقراض قرار دارند به صورت دوره ای و محدود به منظور بهبود ذخایر و تکثیر ممنوع می شود.

سالانه حدود سه هزار و۵۰۰تن انواع میگو در صیدگاههای شمال غرب خلیج فارس  و در محدوده آبهای خوزستان صید می شود.

فشار بیش از حد به ذخایر و منابع آبزیان دریایی ، سنگینی ناوگان صیادی ، صید در زمان ممنوعیت ، صید غیرمجاز توسط افراد سودجو و فاقد پروانه  ، ورود غیرقانونی شناورهای بیگانه به محدوده صیدگاههای خوزستان ، استفاده از روش های مخرب صید و قاچاق آبزیان به کشورهای همسایه از چالش های صید و صیادی دریایی در خوزستان است.

همه ساله حدود ۵۰ تا ۵۵هزار تن ماهی ومیگوی دریایی از صیدگاههای خوزستان صید می‌شود.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

سرمایه گذاری ۴۰۰ میلیون دلاری برای نوسازی بندر ولادی وستوک در شرق روسیه

د شهریور 28 , 1401
زمان مطالعه: 1 دقیقه به گزارش مرین‌پرس به نقل از آسام تدبیر دانش، سند این همکاری در جریان مجمع اقتصادی شرق که اخیراً در ولادی وستوک برگزار گردید، توسط آرکادی کورستلیوف، رئیس فسکو و نیکولای زاپریاگایف، مدیر شرکت توسعه خاور دور و قطب شمال امضا شد. بر اساس این قرارداد، […]

همچنین بخوانید: