تولید ۱۰۰ تن ماهی خاویار در لرستان/امکان ارتقاء تا ۱۰ هزار تن

زمان مطالعه: 1 دقیقه

مرین‌پرس/لرستان مدیرکل شیلات لرستان گفت: در استان چهار مزرعه خاویاری با ظرفیت اسمی ۱۰۰ تن در حال تولید هستند.

کیارش بیرانوند در گفت‌وگو با مرین‌پرس، در رابطه با پروژه‌های در دست اقدام اداره‌کل شیلات لرستان، اظهار کرد: در شهرستان الیگودرز دو پروژه ۵۰۰ تنی در شول‌آباد در دست اقدام داریم.

وی ادامه داد: در شهرستان پلدختر و در منطقه سیمره نیز دو پروژه رورش ماهی خاویاری با ظرفیت ۵۰۰ تن و ۱۰۰۰ تن در دست اقدام است.

بیرانوند با اشاره به در دست اقدام بودن دو مجموعه پرورش ماهی خاویاری در شهرستان رومشکان در منطقه سیمره، عنوان کرد: در این شهرستان یک مجموعه ۵۰۰ تنی توسط ما و یک مجموعه ۵۰۰ توسط بخش خصوصی در دست اقدام است.

مدیرکل شیلات لرستان عنوان کرد: همچنین در بخش دیلاوند شهرستان کوهدشت نیز مجموعه پرورش ماهی خاویاری ۵۰۰ تنی در دست اقدام است.

وی یادآور شد: در لرستان چهار مزرعه خاویاری با ظرفیت اسمی ۱۰۰ تن در حال تولید هستند.

این مسئول بیان کرد: در حال حاضر با شناسایی منابع آبی سیمره و کشکان در شهرستان‌های کوهدشت و پلدختر قابلیت تولید ۱۰ هزار تن گوشت خاویاری و یک تن خاویار در چهار سال آینده وجود دارد که در حال حاضر در مرحله امکان‌سنجی و واگذاری زمین و مطالعات مربوطه است.

بیرانوند بیان کرد: لرستان با داشتن هفت سد بزرگ و کوچک در حال تولید ماهیان سردآبی بوده و قابلیت پرورش ماهی تا ۱۰ هزار تن را دارد که با این میزان تولید می‌توان برای ۱۰۰۰ نفر اشتغال ایجاد کرد.

انتهای پیام

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

زیرساخت تولید یکهزار تن ماهی خاویاری در لرستان ایجاد شد

چ مهر 6 , 1401
زمان مطالعه: 1 دقیقه “کیارش بیرانوند” روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تا قبل از سال ۹۳ فعالیت پرورش خاویار  در استان صورت نمی گرفت اما در حال حاضر تولید کنونی خاویار در لرستان ۵۰ کیلوگرم است. وی اظهار داشت: اکنون شرایط دمای هوا و منابع آبی مستعد، استان […]

همچنین بخوانید: