چندین فروند جنگنده‌ مهاجم حریم هوایی تایوان را نقض کردند

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، وزارت دفاع تایوان امروز یکشنبه با صدور بیانیه‌ای از نقض حریم هوایی این جزیره در منطقه شرق تنگه تایوان از سوی چند فروند جنگنده مهاجم خبر داد.

در بیانیه وزارت دفاع تایوان در این باره آمده است: ۲۲ فروند هواپیمای مهاجم را رصد کردیم که هشت فروند از آنها بر فراز منطقه شرقی تنگه تایوان به پرواز درآمدند.

وزارت دفاع تایوان ضمن اعلام اینکه در پاسخ به نقض حریم هوایی این جزیره با جنگنده‌های مهاجم مقابله کرده است، اما به جزئیات این واکنش اشاره‌ای نکرده است.

گفتنی است در هفته‌های اخیر در پی سفر نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، روابط میان چین و تایوان وارد دور جدیدی از تنش‌ها شد. در هفته‌های اخیر چین رزمایش‌های متعددی را در اطراف تایوان به اجرا گذاشته و تایوان نیز بارها از نقض حریم هوایی خود خبر داده است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

فرمانده پایگاه دریایی ارتش در خارگ معارفه شد

ی مهر 10 , 1401
زمان مطالعه: 1 دقیقه به گزارش مرین‌پرس، محمدرضا دشتی زاده بخشدار ویژه خارگ ظهر یکشنبه در مراسم تکریم و معارفه فرمانده نیروی دریایی ارتش در جزیره خارگ اظهار داشت: نیروی دریایی در جزیره خارگ که نقش بی‌بدیلی در حفظ سکوهای نفتی کشور در دوران ۸ سال دفاع مقدس داشت. وی […]

همچنین بخوانید: