امضای تفاهم‌نامه همکاری بین پارک علم و فناوری و شیلات خوزستان

زمان مطالعه: 2 دقیقه

مرین‌پرس/خوزستان طی مراسمی تفاهم‌نامه همکاری پارک علم و فناوری خوزستان و اداره‌کل شیلات استان در راستای توسعه همکاری‌های مشترک و همه جانبه علمی، پژوهشی و فناوری و استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود امضا شد.

محمد راضی جلالی رئیس پارک علم و فناوری خوزستان در حاشیه این مراسم با بیان اینکه استان خوزستان از ظرفیت‌های بسیار بزرگی در زمینه شیلات و آبزیان برخوردار است، اظهار کرد: خوزستان با دارا بودن رتبه دوم تولیدات ماهیان گرمابی یکی از قطب‌های مهم آبزی‌پروری در سطح کشور محسوب می‌شود و تولیدات سایر آبزیان از جمله ماهیان دریایی و میگو به لحاظ دسترسی به آب‌های آزاد و سواحل نیز در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

به گزارش مرین‌پرس به نقل از اداره کل شیلات خوزستان، رییس پارک علم و فناوری خوزستان افزود: با توجه به محدودیت گسترده منابع آبی در سطح دنیا، دانش و فناوری نیز به ویژه در صنعت آبزی‌پروری بر محوریت افزایش رشد و بهره‌وری ضمن بهره‌مندی از حداقل ظرفیت‌ها پیش می‌رود.

وی تصریح کرد: با پیوند دانش فنی پارک علم و فناوری و ظرفیت‌های متنوع شیلات خوزستان و بکارگیری نوآوری و مختصر تغییرات در زمینه پرورش متراکم ماهیان و پرورش ماهی در قفس، استفاده از پساب‌ها و آب‌های نامتعارف در استان و… رشد چشمگیر تولیدات آبزی‌پروری، اشتغالزایی و توسعه اقتصادی استان قابل مشاهده است.

جلالی اظهار کرد: در راستای تحقق شعار سال “تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین” توسعه اقتصاد دانش بنیان در حوزه شیلات با رویکرد مثبت دو مجموعه فراهم می‌شود.

فتح الله ابوعلی، مدیر کل شیلات خوزستان نیز در ادامه، تحقق شعار امسال و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه شیلات، مشارکت در تبادل دانش و تجربیات بخش تحقیق و اجرا و دسترسی و بکارگیری دانش فنی و فناوری روز در این حوزه را اهداف مهم این تفاهم‌نامه برشمرد.

ابوعلی گفت: در زمینه پرورش میگو در استان خوزستان اقدامات دانش بنیان بسیار خوبی به منظور بهره‌مندی از آب‌های نامتعارف، نرسری میگو و استفاده از پروبیوتیک‌ها انجام شده است.

وی به گستره فعالیت شیلات دانش بنیان در استان اشاره کرد و افزود: در ارتباط با آبزیان آب شور و روش‌های نوین آبزی‌پروری ظرفیت مشارکت شرکت‌های دانش بنیان وجود دارد.

انتهای پیام

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

شناور ایرانی در باکو توقیف نشده است

د مهر 11 , 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقه تین‌نیوز در مدت 12 سال فعالیت مستمر، با رعایت اصل بی‌طرفی رسانه‌ای، اخبار، گزارش‌ها و رویدادهای حمل‌ونقل کشور را تحت پوشش و به‌طور رایگان در اختیار علاقه‌مندان و متخصصین قرار داده است. ادامه فعالیت این رسانه علاوه بر حمایت‌های معنوی شما که همواره از آن بهره‌مند […]

همچنین بخوانید: