تفاهم‌نامه همکاری بین پارک علم و فناوری و شیلات خوزستان امضا شد

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی شیلات خوزستان، رییس پارک علم و فناوری خوزستان در آیین امضای این تفاهم نامه گفت:با توجه به محدودیت منابع آبی در دنیا، دانش و فناوری نیز به ویژه در صنعت آبزی‌پروری بر محوریت افزایش رشد و بهره‌وری ضمن بهره‌مندی از حداقل ظرفیت‌ها پیش می‌رود.

محمد راضی جلالی با بیان اینکه خوزستان از ظرفیت‌های بسیاری در زمینه شیلات و آبزیان برخوردار است افزود: خوزستان با دارا بودن رتبه دوم تولیدات ماهیان گرمابی یکی از قطب‌های مهم آبزی‌پروری در سطح کشور محسوب می‌شود و تولیدات سایر آبزیان از جمله ماهیان دریایی و میگو به لحاظ دسترسی به آب‌های آزاد و سواحل نیز در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

وی بیان کرد:با پیوند دانش فنی پارک علم و فناوری و ظرفیت‌های متنوع شیلات خوزستان و به کارگیری نوآوری و مختصر تغییرات در زمینه پرورش متراکم ماهیان و پرورش ماهی در قفس، استفاده از پساب‌ها و آب‌های نامتعارف در استان ، رشد چشمگیر تولیدات آبزی‌پروری، اشتغالزایی و توسعه اقتصادی استان قابل دسترس خواهد بود.

راضی جلالی گفت:در راستای تحقق شعار سال “تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین” ، توسعه اقتصاد دانش بنیان در حوزه شیلات با رویکرد مثبت دو مجموعه فراهم می‌شود.

مدیرکل شیلات خوزستان نیز در این آیین تحقق شعار امسال و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه شیلات، مشارکت در تبادل دانش و تجربیات بخش تحقیق و اجرا و دسترسی و به کارگیری دانش فنی و فناوری روز در این حوزه را اهداف مهم این تفاهم‌نامه بیان کرد.

فتح اله ابوعلی افزود:در زمینه پرورش میگو درخوزستان اقدام های موثر و در خورتوجهی به منظور بهره‌مندی از آب‌های نامتعارف، نرسری میگو (تولید بچه میگو) و استفاده از پروبیوتیک‌ها انجام شده است.

وی به گستره فعالیت شیلات دانش بنیان در خوزستان اشاره کرد و گفت: در ارتباط با آبزیان آب شور و روش‌های نوین آبزی‌پروری ظرفیت مشارکت شرکت‌های دانش بنیان وجود دارد.

سالانه حدود ۸۰هزار تن ماهی گرمابی و سردابی در خوزستان تولید و ۵۵ تا ۶۰هزار تن آبزیان دریایی در محدوده صیدگاه‌های شمال خلیج فارس توسط صیادان خوزستانی صید می‌شود.

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تصویب هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال به حوزه شیلات، رهاورد سفر رییس جمهور به کرمانشاه

د مهر 11 , 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقه «سیدفرزاد افضلی» روز سه‌شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این رقم در مجموع برای توسعه و ساماندهی فعالیت‌های موجود حوزه شیلات استان مصوب شده است، افزود: پیش‌بینی شده است با استفاده از این اعتبار هفت طرح نیمه تمام کلان و […]

همچنین بخوانید: