ظرفیت تولید ماهی در شهرستان دلفان افزایش می یابد

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا اصغر قهرمانی در جلسه با مدیرکل شیلات لرستان افزود: در حال حاضر ۵۰۰ تن ظرفیت موجود تولید ماهیان سردابی شهرستان بوده و یک مزرعه تکثیر به ظرفیت یک میلیون قطعه از ماهیان سردآبی در حال فعالیت است.

وی با بیان اینکه یک گارگاه پرورش ماهیان زینتی نیز آماده بهره برداری است ادامه داد: میزان اشتغال مستقیم در این بخش از تولید در شهرستان حدود ۱۰۹ نفر می باشد ‌و پنج پروژه دیگر با ظرفیت ۱۰۰ تن نیز جهت اخذ مجوزهای لازم و اعطا تسهیلات در دست بررسی قرار گرفته است. 

وی اظهار داشت: باتوجه به اینکه ظرفیت اشتغال مستقیم در این خصوص ۱۰۰ و اشتغال غیرمستقیم ۲۵۰ نفر می‌باشد باید از ظرفیت های موجود نهایت بهره را برد.

 مدیرکل شیلات لرستان گفت: در حال حاضر ۶۰۰ مزرعه پرورش ماهی در استان وجود دارد که از این مزارع ۲۸ تا ۳۰ هزارتن ماهی سالیانه تولید می‌شود در حالیکه ظرفیت ۱۰۰ هزار تن نیز وجود دارد.

کیارش بیرانوند افزود: بهره‌مندی لرستان از ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر شبکه رودخانه فصلی و دایمی یکی از مزیت‌های توسعه این منطقه به شمار می‌رود که استفاده مناسب از این توانمندی موجب شده تا استان رتبه نخست تکثیر و تولید بچه ماهی استان‌های غیرساحلی را با بیش از ۲۰۰ میلیون قطعه از آن خود کند.

وی با اشاره به رتبه نخست استان در تولید ماهیان سردآبی و تخم چشم زده ادامه داد: علم آبزی پروری در استان بومی و طی سال های گذشته ۱۰ هزار تن مزرعه و مجتمع پرورش ماهی در این استان ساخته شده است.

 در این دیدار وضعیت شیلات موجود در شهرستان، امکان ایجاد تولید ماهیان زینتی، واحدهای تولید مشاغل خانگی در سطح شهرستان و تکثیر ماهیان سردآبی مورد بررسی قرار گرفت.

شهرستان دلفان با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در شمال لرستان است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

بهره‌برداری از چندین سامانه مدیریت هوشمند عملیات بندری- دریایی در بوشهر

پ مهر 14 , 1401
زمان مطالعه: 1 دقیقه به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ، محمد شکیبی‌ نسب مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در تشریح توسعه و بهره برداری از این سامانه گفت: سامانه‌های هوشمند که از ارتباطات درون و برون سازمانی بهره می‌برند، توانسته‌اند بخش زیادی از […]

همچنین بخوانید: