ضرورت ارتقای جایگاه سازمان بنادر و بخش دریایی کشور در برنامه ریزی کلان اقتصادی

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ، علی اکبر صفایی معاون وزیر راه و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در نشست مدیران معاونت برنامه ریزی، توسعه مدیریت و منابع این سازمان با بیان اینکه سازمان بنادر بنادر برای پروژه های ملی، منطقه ای و مردمی برنامه دارد، گفت: تمهیدات لازم برای توسعه عمرانی و تجهیزاتی سواحل، بنادر و پسکرانه های بندری و دریایی کشور اندیشیده شده است و این سازمان برای پروژه های مردمی و رونق اشتغال مردم ساحل نشین برنامه ویژه دارد.

وی جذب نیروی انسانی متخصص دریایی مورد نیاز ارگان های دریایی را یکی از مهم­ترین برنامه های توسعه ای کشور در حوز دریایی برشمرد و افزود: تلاش شده تا با فراهم آوردن ساز و کار لازم، زمینه جذب و تامین نیروهای مورد نیاز بخش های مختلف بندری و  دریایی از میان دانشگاه های دریایی و دریانوردی کشور میسر شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی توسعه ناوگان و ارتقای ظرفیت تجاری در بنادر شمال و جنوب کشور را یکی دیگر از برنامه­ های توسعه ­ای این سازمان در دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: بر اساس سیاست­های راهبردی کشور، توسعه ناوگان دریایی در شمال و جنوب ایران با جدییت در دست پیگیری و اجراست. به ویژه برای تسهیل ترانزیت و تجارت دریایی در دریای خزر و با توجه به شرایط منطقه، درصد هستیم تا ضمن جبران کمبود شناور تجاری در خزر، کشتیرانی رو رو را در این دریا فعال کنیم.

صفایی ساخت و ایجاد بنادر کوچک موثر بر اقتصاد و معیشت مردم محلی را یکی دیگر از اولویت های دولت مردمی در جنوب ایران برشمرد و افزود: بر اساس برنامه­ریزی صورت گرفته، موضوع بنادر کوچک موثر بر شهر و استان همجوار، در دست جانمایی، انجام مطالعات و ساخت است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر انضباط مالی و دقت مدیران و روسای ادارات برنامه ریزی و توسعه منابع بر انجام درست فرایندهای کاری و سلامت ادرای، یادآور شد: حسابرسی داخلی باید به سرعت و پیش از حسابرسی بیرونی فعال باشد تا بتوانیم خود را پیش از دیگران حسابرسی کنیم.

صفایی همچنین از در دست بهره­برداری بودن نرم­افزار جامع صدور حساب در بنادر خبر داد و تاکید کرد: با بهره­گیری از نرم افزار صدور حساب، فرایند وصول مطالبات با دقت بیشتری پیگیری می شود و از متورم شدن مطالبات سازمان جلوگیری خواهد کرد.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع بنادر باید مجهز به تحلیل درآمد – هزینه باشد، گفت: معاون برنامه ریزی، توسعه مدیریت و منابع باید در اسرع وقت و بر اساس آینده­نگری، طرحی را برای توسعه معیشتی و ماندگاری کارکنان در بنادر جنوبی ارائه کند.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تاریخچه پرچم دزدان دریایی

ش مهر 16 , 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقه در ایام قدیم، کشتی های دزدان دریایی پرچم های کاذب یا بادبان های بدون رنگ بر می افزاشتند اما پس از شلیک نخستین توپ پرچم «دزدی دریایی» را به اهتزاز در می آوردند تا به کشتی ها این فرصت را بدهند که بدون جنگ تسلیم شوند. […]

همچنین بخوانید: