رهاسازی یک میلیون بچه ماهی بومی در رودخانه بهمنشیر آبادان

زمان مطالعه: 1 دقیقه

مرین‌پرس/خوزستان مدیرکل شیلات خوزستان از رهاسازی یک میلیون قطعه بچه ماهی بومی در رودخانه بهمنشیر آبادان خبر داد.

فتح الله ابوعلی در گفت و گو با مرین‌پرس از رهاسازی یک میلیون قطعه بچه ماهی بومی در رودخانه بهمنشیر آبادان خبرداد و اظهار کرد: گونه‌های ماهی رهاسازی شده در این رودخانه شامل گونه بنی و برزم بوده است.

وی بیان کرد: یکی از وظایف شیلات کشور و استان، بازسازی ذخایر ماهیان دریایی و منابع آب‌های داخلی است که سالانه با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده بچه ماهیان موردنیاز برای بازسازی ذخایر آبزیان استان، از طریق دو مرکز تکثیر ماهیان بومی در داخل استان تامین می‌شوند.

ابوعلی با اشاره به اهداف رهاسازی بچه ماهی‌ها در منابع آبی استان تصریح کرد: هدف از رهاسازی بچه ماهیان در منابع آبی استان حفظ و بازسازی ذخایر، تامین پروتئین، تامین امنیت غذایی، اشتغالزایی و پایداری معیشت جوامع محلی است.

وی افزود: پیروی تفاهم‌نامه همکاری با هیئت ورزش‌های همگانی در شهرستان آبادان تداوم این طرح به ویژه در مناطق ساحلی به توسعه گردشگری و ماهیگیری تفریحی در منطقه کمک می‌کند.

مدیرکل شیلات خوزستان با اشاره به دلایل کاهش ماهیان بومی اظهار کرد: صید بی رویه و غیرمجاز، استفاده از روش‌های صیادی مخرب و غیراستاندارد از جمله الکتروشوکرها و سموم در تالاب‌ها و رودخانه‌ها از سوی برخی صیادان و افراد سودجو از عوامل کاهش دهنده ماهیان بومی است.

انتهای پیام

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

افزایش شاخص کشتی‌های فله‌بر بزرگ در بورس بالتیک

ی مهر 17 , 1401
زمان مطالعه: 1 دقیقه به گزارش مرین‌پرس به نقل از رویترز، در هفته منتهی به ۴ اکتبر شاخص کل کشتی‌های فله‌بر خشک پاناماکس و سوپرا‌ماکس ۱.۶ درصد و کیپ سایز ۴.۴ درصد افزایش  نشان داد. بر اساس این گزارش میانگین درآمد روزانه کشتی‌های بزرگ ۱۵۰ هزار تُنی که زغال سنگ […]

همچنین بخوانید: