۱۷ هزار تن انواع آبزی در آذربایجان غربی تولید می شود

زمان مطالعه: 2 دقیقه

محمدباقر قریشی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه سال گذشته ۱۶ هزار و ۳۰۰ تن انواع آبزیان در منابع آبی و مراکز تولید آبزیان این استان تولید و به بازار مصرف عرضه شد، اظهار کرد: امسال پیش بینی می‌شود این رقم به نزدیک ۱۷ هزار تن تا پایان سال جاری برسد.

وی ادامه داد: وجود منابع غنی و متنوع در آذربایجان غربی باعث شده است این استان چند سال متوالی رتبه اول کشور را در تولید و پرداخت ماهی از منابع آبی کشور در بین استان‌های غیر ساحلی به خود اختصاص دهد.

مدیر اداره شیلات و آبزیان آذربایجان‌غربی با بیان اینکه از مجموع آبزیان تولیدی ۹ هزار تن سردآبی و ۷.۵ هزار تن نیز گرمابی است، گفت: در حال حاضر در زمینه سردآبی گونه ماهی قزل آلای رنگین کمان و در زمینه گرمابی ماهیان، کپور، آمور، فیتوفاگ و بیگ هد در مزارع و منابع آبی آذربایجان‌غربی پرورش داده می‌شوند.

قریشی اظهارکرد: ۴۳۰ مزرعه پرورشی و بهره داری از منابع آبی آذربایجان غربی در این استان فعالیت دارند و در این راستا برای ۲ هزار و ۶۰۰ نفر بطور مستقیم و حداقل هزار نفر بطور غیرمستقیم اشتغال ایجاد شده است.

وی خاطرنشان کرد: افزایش تولید و راه‌اندازی مجتمع‌های جدید پرورش ماهی در آذربایجان‌غربی به صورت مستقیم و غیرمستقیم باعث افزایش اشتغال در این بخش می‌شود و با توجه به اینکه این استان دارای نیروی انسانی ماهر و توانمند است، این امر به آسانی تحقق پیدا می‌کند.

قریشی اظهار داشت: آذربایجان‌غربی با وجود منابع آبی غنی و متنوع، از استان‌های موفق در زمینه تولید انواع آبزیان بوده و عمده‌ترین آبزیان صادراتی در این استان شامل ماهیان پرورشی از جمله قزل‌آلا و ماهی کپور است.

آذربایجان‌غربی به عنوان دومین استان پرآب کشور با داشتن دهها سد و رودخانه با قابلیت صید ماهی و افزون بر چهارصد مجتمع و مزرعه پرورش انواع آبزیان از استان‌های مستعد جهش تولید در زمینه آبزی‌پروری کشور به شمار می‌رود که سرمایه گذاری در این حوزه با هدف صادرات می‌تواند نقش مهمی در ارزآوری برای کشور داشته باشد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

کنترل آلودگی‌های خلیج فارس با پایش برخط پساب صنایع پتروشیمی

د مهر 25 , 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقه مجتبی ذوالجودی در گفتگو با مرین‌پرس در خصوص اقدامات سازمان حفاظت محیط زیست مبنی بر کنترل آلودگی‌های خلیج فارس ناشی از فعالیت صنایع نفتی و پتروشیمی گفت: یکی از مهمترین موارد مستلزم پیگیری توسط محیط زیست از وزارت نفت، موضوع آلودگی دریا ناشی از پساب صنایع […]

همچنین بخوانید: