واحدهای راکد صنایع تبدیلی در اردبیل فعال می‌شوند

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش خبرنگار مهر، نادر تقی‌زاده ظهر سه‌شنبه در بازدید از انبارها و سردخانه‌های نگهداری محصولات کشاورزی در اردبیل اظهار کرد: نبود فضای سردخانه‌ای و صنایع تبدیلی سال‌ها است سبب خروج محصولات کشاورزی به صورت خام از منطقه شده است.

وی از صدور ۲۲۰ فقره پروانه بهره‌برداری صنایع تبدیلی و غذایی تحت عنوان فرآوری، بسته‌بندی و نگهداری محصولات کشاورزی اعم از زراعی، باغی و شیلات در سال‌جاری خبر داد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تصریح کرد: این تعداد پروانه بهره‌برداری با ظرفیت جذب ۳ میلیون تن ماده خام و ظرفیت تولید بیش از هفت میلیون تن در سال با مبلغ سرمایه‌گذاری ۱۲ هزار و ۷۸۹ میلیارد ریال با ظرفیت اشتغالزایی سه هزار و ۳۹۸ نفر صادر شده است.

تقی‌زاده گفت: تعداد ۱۸۵ فقره جواز تأسیس و توسعه نیز در بخش صنایع تبدیل و غذایی با ظرفیت جذب بیش از سه میلیون تن ماده خام و ظرفیت تولید بیش از ۹ میلیون تن با سرمایه‌گذاری ۴۰ هزار و ۴۶۵ میلیارد ریال و ظرفیت اشتغالزایی سه هزار و ۶۲۱ نفر صادر شده است.

وی به فعال‌سازی واحدهای راکد در بخش صنایع تبدیلی و غذایی اشاره کرد و افزود: تاکنون تعداد پنج واحد تولیدی به ظرفیت تولید ۳۰ هزار تن و ظرفیت اشتغال ۷۵ نفر در بخش صنایع تبدیلی و غذایی تحت عنوان فرآوری، بسته‌بندی و نگهداری محصولات کشاورزی فعال شده است.

تقی‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: میزان تسهیلات سرمایه‌ای و سرمایه در گردش معرفی شده در بخش صنایع تبدیلی هشت هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال بوده که برای ۹۰ طرح و واحد تولیدی بخش صنایع تبدیلی مصوب شده است.

وی به تعداد ۴۰ واحد سردخانه و انبار سرد موجود با ظرفیت جذب ماده خام ۹۶ هزار تن اشاره کرد و ادامه داد: در سال‌جاری تعداد ۶۵ مجوز سردخانه با ظرفیت ۲۶۸ هزار تن مجوز در این حوزه صادر شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اضافه کرد: سالانه بیش از ۸۰۰ هزار تن سیب‌زمینی و ۲۰۰ هزار تن گوجه فرنگی در استان تولید می‌شود و بیش از ۶۳۰ هزار تن سیب‌زمینی و درصد بالایی از گوجه فرنگی تولیدی مازاد بر نیاز استان بوده که نیازمند اجرای صنایع تبدیلی و انبارهای سرد است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

همایش تخصصی سالانه مسئولان فرهنگی نیروهای مسلح برگزار شد

س مهر 26 , 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقه به گزارش خبرگزاری مهر، همایش تخصصی سالانه مسئولان و مدیران فرهنگی نیروهای مسلح صبح امروز (سه‌شنبه) با حضور سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح برگزار شد. این مراسم به میزبانی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و در راستای تبیین عملکرد بخش‌های فرهنگی و […]

همچنین بخوانید: