وزیر نیرو: توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر اولویت‌ ماست

زمان مطالعه: 2 دقیقه

وزیر نیرو با اشاره به توانمندی‌های صنعت برق، گفت: پروژه‌های توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر و استفاده از فناوری‌های جدید در نیروگاه‌ها جزو اولویت‌های دولت سیزدهم است.

به گزارش «مرین‌پرس» علی‌اکبر محرابیان، در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت درباره ناترازی انرژی در کشور، گفت: افزایش بهره‌وری یا راندمان در انرژی کشور جنبه‌های مختلفی دارد، یک جنبه آن به استانداردها مربوط می‌شود که این مهم وظیفه سازمان استاندارد است، هرچند انصافا اقدامات خوبی نیز انجام داده است، درواقع برای مصارف مختلف انرژی در بخش‌های مختلف تعیین استاندارد شده اما باید نظارت بیشتری بر تولید تجهیزات انرژی‌بر شود، جنبه دیگر به موضوع نیروگاه‌ها و تولید برق مربوط می‌شود که رویکرد دولت در این زمینه استفاده بهینه از انرژی در اختیار است و در این مسیر اقدامات قابل‌توجهی هم انجام شده است.

وی ادامه داد: همین که با وجود 20 هزار مگاوات ناترازی برق، تابستان بدون بحرانی را پشت سر گذاشتیم به معنای افزایش راندمان است یعنی توانستیم با برق کمتر نیازهای بیشتری را مرتفع کنیم، درواقع در بخش خانگی خاموشی نداشته و توانستیم با مدیریت مصرف و مدیریت توزیع در شبانه روز جوابگوی بخش صنعت کشور نیز باشیم.

وی با بیان اینکه همچنین پروژه‌های توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر و استفاده از فناوری‌های جدید در نیروگاه‌ها جزو اولویت‌های دولت است، افزود: خوشبختانه تقریبا هر ماه شاهد افتتاح طرح‌های متعددی در این زمینه هستیم که مجموع این طرح‌ها سبب افزایش راندمان نیروگاهی و کاهش مصرف سوخت و تولید برق بیشتر می‌شود.

وزیر نیرو با پذیرش اجرایی نشدن قوانین متعدد در حوزه انرژی مانند عدم اجرای بندهایی از «قانون رفع موانع تولید»، توضیح داد: اگرچه قوانین در حوزه انرژی باید اجرایی شوند اما باید بدانیم؛ نوسازی نیروگاه‌ها مسئله‌ای نیست که ظرف یک الی دو سال انجام شود، چراکه مجموع نیروگاه‌های کشور حاصل نزدیک نیم قرن فعالیت صنعت نیروگاهی است، بنابراین نوسازی آن‌ها نیاز به اعتبار و زمان دارد اما مهم آن است که اکنون سنگ بنای نیروگاه‌های جدید بر مبنای رعایت الگوی مصرف است.

به گفته محرابیان، تولید محصولات سرمایشی و گرمایشی با راندمان بالاتر برای مصارف خانگی نیز جزو وظایف وزارت صمت است، لذا وزارتخانه مذکور باید این مهم را پیگیری کند.

وزیر نیرو درباره اینکه ناترازی حوزه انرژی چگونه برطرف خواهد شد، گفت: علاوه‌بر توسعه میادین گازی، کاهش شدت مصرف انرژی سبب رفع ناترازی و افزایش تولید در میادین و پالایشگاه‌های گاز می‌شود.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

توسعه نقش قزاقستان در حمل و نقل ریلی و جاده ای کریدور میانی

ش مهر 30 , 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقه مرین‌پرس وادیم زاخارنکو، نماینده قزاقستان در اتحادیه بین المللی حمل و نقل جاده ای اروپا (IRU) گفت که با توجه به وضعیت ژئوپلیتیک فعلی، اکنون قزاقستان نقش مهم تری را در اتصال بین آسیا (به ویژه چین) و اروپا بازی می کند. به گزارش تین نیوز، […]

همچنین بخوانید: