۲۰ تن گوشت ماهی خاویار در سبزوار تولید شد

زمان مطالعه: 1 دقیقه

محمدعلی اسلامی روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سبزوار در حوزه تولید ماهیان خاویاری در خراسان رضوی پیشگام است و هم اینک پنج واحد پرورش خاویار در این شهرستان فعالیت دارند.

وی ادامه داد: واحدهای پرورش ماهی خاویار شهرستان سبزوار در ۲ حوزه پروار ماهی و استحصال خاویار فعالیت دارند که طی سال جاری علاوه بر تولید گوشت، استحصال تخم خاویار نیز صورت گرفته است که به کشورهای منطقه صادر می شود.

مسوول شیلات جهاد کشاورزی سبزوار گفت: تولید گوشت خاویار در سبزوار طی سال گذشته ۱۹ تن بود که بیشتر از این میزان تولید در نیمه نخست سال جاری محقق شده است.

اسلامی افزود: با توجه به ظرفیت سبزوار در تولید شیلات، عملیات ساخت شهرک آبزی‌پروری و پرورش ماهیان خاویاری شهرستان با حمایت‌های دولت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در گستره ۶ هکتار با استفاده از آب رودخانه کال شور به ظرفیت اسمی تولید سالانه ۶۰ تن گوشت و ۱.۵ تن خاویار در مرحله پایانی قرار دارد.

وی تصریح کرد: شهرستان سبزوار با تولید سالانه افزون بر سه هزار تن ماهی سردآبی و گرمابی حدود ۳۰ درصد تولید ماهی خراسان رضوی را در اختیار دارد و طی سالیان گذشته رتبه نخست تولید شیلات در این استان را کسب کرده است.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

ایجاد زیرساخت های گردشگری در سواحل مکران هرمزگان

س آبان 3 , 1401
زمان مطالعه: 1 دقیقه سهراب بناوند در گفتگو با مرین‌پرس با تأکید بر اینکه بندر جاسک واقع در ساحل مکران دارای طبیعت بی‌نظیری در زمینه بهره برداری گردشگری است، اظهار داشت: به همین منظور توسعه زیرساخت‌های گردشگری در ساحل این شهرستان در دستور کار قرار گرفته است.مدیرکل اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری […]

همچنین بخوانید: