اختصاص اعتبار ۱۷۰ میلیارد تومانی برای توسعه شیلات کرمانشاه

زمان مطالعه: 1 دقیقه

سیدفرزاد افضلی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در سفر رئیس جمهور به استان کرمانشاه ۱۷۰ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و آغاز پنج طرح اولویت دار با اشتغالزایی یک هزار و ۴۰۵ نفر در راستای افزایش تولید آبزیان در کرمانشاه به تصویب رسید.

وی افزود: این اعتبار برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام، مطالعات و تأسیسات زیربنایی آبزی پروری و راه اندازی پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در قالب پرورش ماهی در قفس استفاده خواهد شد.

مدیرکل شیلات استان کرمانشاه با بیان اینکه صنعت پرورش ماهی می‌تواند به اشتغالزایی و توسعه استان کمک کند، تصریح کرد: استان کرمانشاه دارای ظرفیت کم نظیری در حوزه آبزی پروری است که می‌توان به رتبه نخست تولید ماهی گرمابی در بین استان‌های غیرساحلی و رتبه چهارم تولید ماهیان سردابی اشاره کرد.

افضلی خاطر نشان کرد: سرانه مصرف ماهی در استان کرمانشاه ۱۰ کیلوگرم بوده در حالی که سرانه مصرف آبزیان در کشور ۱۰ کیلوگرم است.

وی تاکید کرد: پیش بینی می‌شود با تخصیص اعتبارات و ساماندهی و مکانیزاسیون مزارع پرورش ماهی تولید آبزیان استان کرمانشاه به ۲۳ هزار تن در پایان سال جاری برسد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تراز آب دریای خزر در حال کاهش است

پ آبان 5 , 1401
زمان مطالعه: 1 دقیقه به گزارش مرین‌پرس به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، علی فتحی معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اهتمام ویژه این سازمان برای توسعه و سرمایه گذاری در بندر نوشهر گفت: زیرساخت‌های مورد نیاز در بندر نوشهر در سال‌های […]

همچنین بخوانید: